וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: תקיפת החיילים בחיפה - כנראה לא לאומני

קובי מנדל

26.2.2012 / 9:00

מחקירת המשטרה עולה החשד כי התקיפה שאירעה סמוך לבית החולים רמב"ם בעיר נעשתה על רקע "בריונות". אביו של אחד העצורים: "זה לא אירוע לאומני, זה רק התקשורת ניפחה את זה"

למרות תגובתו החריפה של מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, המשטרה טוענת הבוקר (ראשון) כי תקיפת החיילים סמוך לבית החולים רמב"ם לא נעשתה ככל הנראה על רקע לאומני. החשודים שנעצרו טענו כי קודם לאירוע התקיפה הושלכו אבנים לעבר ביתם הנמצא בקרבת מקום. הם סברו בטעות כי שני החיילים הם שהשליכו את האבנים ובעקבות כך תקפו אותם. במהלך הלילה המשטרה עצרה עוד שני צעירים ותבקש הבוקר להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחיפה. המפכ"ל דנינו אמר אמש כי הוא "רואה בחומרה רבה ויותר את אירוע התקיפה האלים מסוג זה - שאין לעבור עליו לסדר היום".

אביו של אחד הנערים בני ה-17 העצורים בפרשת תקיפת שני החיילים מחיפה סיפר לוואלה! חדשות כי בנו כלל לא קשור לאירוע. "סמוך לחצות הגיעה חבורת צעירים יהודים. הם התחילו להשליך אבנים לעבר הבית שלנו ובלוקים לאחר שדרשו להנמיך את המוזיקה שבקעה מהבית, שכללה שירים ערביים. מאחר ולא נענו הם התחילו להשליך אבנים ובלוקים והרסו את הצד החיצוני של הבית. הבן שלי ועוד שלושה מחבריו היו באותה עת בדירה. הם הסתגרו בבית כי הם פחדו בשל האבנים שהושלכו. הם הזמינו משטרה, אך זו לא הגיעה. לאחר שאני הזמנתי אותה היא הגיעה, אחרי כשלושת רבעי שעה, לאחר ששני שני החיילים כבר הותקפו".

עוד סיפר האב כי בנו הלך למשטרה כדי לראות מה קורה עם חבריו העצורים ואז נעצר בעצמו. "זה לא אירוע לאומני של יהודים וערבים, זה רק התקשורת ניפחה את זה לאירוע של יהודים וערבים. מדובר בבני נוער שיכורים שהשליכו אבנים לעבר הבית שלנו".

שני החיילים שהותקפו אמש סיפרו לוואלה! חדשות על התקרית הקשה: אחד מהם סיפר כי השניים הגיעו לבית החולים רמב"ם בעיר על מנת לטפל בחברו שחש ברע, ומיד עם הגעתם הם הותקפו, לדבריהם ללא כל התגרות. "כשיצאנו מהאוטו, רכב בא מולנו, יצאו מתוכו עם מוט ברזל והתחילו לצעוק 'יהודים! יהודים!'. הם התחילו לרדוף אחרינו ולהרביץ לנו", סיפר החייל. "לי בעטו בראש, ולאחר שהייתי חצי מעולף, אחד מהם תפס לי את הראש, חרט לי משהו ואז התעלפתי".

חברו מסר גרסה דומה: "כאבה לי היד עוד קודם לכן, אמרתי לעצמי שלא אוכל להירדם כך ולכן ביקשתי מחברי להביא אותי לבית החולים. פתאום עצר אוטו מולנו, יצא ערבי עם אלה, הסתכלתי לאחור, הוא התחיל לצעוד 'יהוד! יהוד!'. חבר שלי אמר לי לברוח" הוא שחזר. "פתאום, אני לא יודע מהיכן, עצרו עוד שני כלי רכב, התחילו לרדוף אחרינו וישבו עליי ממש עם אלות. אני הגנתי על הפרצוף שלי עם הידיים. על כל הידיים שלי נותרו סימנים של מוטות. קיללו וירקו לעברי. לא הבנתי למה הם לא מפסיקים. היה כבר קטע שלא יכולתי עוד. התחילו לדרוך לי על הגב. הייתה לי הרגשה של מוות".

נבדקת אפשרות לאשמה הדדית

לוואלה! חדשות נודע כי ארבעת החשודים שנעצרו אינם מוכרים למשטרה, אשר הקצתה חוקרים רבים לאירוע. גורם בכיר במשטרה: "אני לא מבין איך קורה אירוע קשה שכזה בלב לבה של עיר יהודית. לא בוואדי ערה ולא בכפר כנע, אלא בחיפה, וכל זאת מבלי שהייתה כל התגרות מצד השניים". גורם אחר מסר כי בין היתר, החוקרים בודקים את האפשרות שישנה אשמה הדדית לאירוע האלים.

עוד נודע כי ארבעת החשודים שנעצרו מודים שהיו במקום התקרית, אך טוענים כי הם אלה שהותקפו. כעת בודקים החוקרים את הגרסאות של כל המעורבים. במקביל, נמשכים המאמצים לאתר חשודים נוספים, והמשטרה מעריכה שהשתתפו באירוע לא פחות מ-12 צעירים.

לאחר שעודכן על ידי המשטרה בפרטי האירוע, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיב ואמר כי לא ייתכן שאירוע כזה יתרחש דווקא בעיר המאופיינת בדו-קיום. "אני מצפה ובטוח כי המשטרה תניח את ידה במהירות על כל המעורבים בתקיפה, תקיים חקירה מהירה ואיכותית על מנת למנוע ממקרים קשים שכאלו להישנות. נמתין להתפתחות החקירה על מנת להבין ולדעת את הרקע לאירוע", אמר אהרונוביץ' .

לקריאה נוספת:
החיילים: "התוקפים צעקו 'יהודים' והתנפלו עם אלות"
המפכ"ל: "לא נעבור בשתיקה על תקיפת החיילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully