וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינץ'? האישום נגד תוקפי החיילים בחיפה - ללא מניע

קובי מנדל

8.3.2012 / 9:29

6 מ-11 החשודים בתקיפת החיילים מחוץ לחדר המיון של בית החולים רמב"ם הואשמו חבלה בכוונה מחמירה, לאחר שתחילה נטען כי מדובר באירוע לאומני. העונש: עד 20 שנות מאסר

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום כנגד מרואן עטאלה בן 25 וחאפז קייס בן 54 תושבי חיפה, ונגד עוד ארבעה נאשמים קטינים בני 15 ו-17 תושבי העיר גם הם, בגין חבלה בכוונה מחמירה לאחר שתקפו את שני החיילים לפני כשלושה שבועות סמוך לכניסה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

התובעת, עורכת הדין מאיה חזן-דהאן מפרקליטות מחוז חיפה טוענת בכתב האישום נגדם כי שלושה נאשמים (קטינים) הגיעו לביתו של נאשם (קטין) נוסף, שהו בחצר ביתו וערכו מסיבה. בהמשך בלילה החלו חבורה של צעירים, שזהותם אינה ידועה, להפריע למהלך המסיבה, והחל עימם עימות מילולי. משהסלים העימות נכנסו הנאשמים והאחרים לביתו של הקטין, סגרו את הדלת ולקראת השעה 2:00 התקשרו למשטרה ודיווחו על זריקת אבנים לעבר הבית, כאשר בשלב זה זרקו בני חבורת הצעירים אבנים לעבר ביתו של הקטין וגרמו לנזקי רכוש.

הנאשמים יצרו קשר עם חאפז קייס ועם מרואן עטאלה ואחרים, ואלה הגיעו למקום, והחלו לחפש את חבורת הצעירים באזור הבית, כשחלקם הצטיידו במוטות ברזל, מקלות ואבנים. באותה העת הגיע שניר דהן ורועי שרף ברכבו של הראשון לרחוב העליה השנייה בחיפה במטרה לקבל טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם, והחנו את הרכב בסמוך לכניסה לבית החולים. משירדו השניים מהרכב והחלו לצעוד לכוון בית החולים, הגיע חאפז עם רכבו ובתוכו שלושה מהנאשמים ואחרים, ועצר את הרכב ליד המתלוננים. בשלב זה יצאו ארבעת הנאשמים מהרכב כשחלקם מצויידים במוטות ברזל ואבנים, והחלו לצעוק ולקלל בערבית. דהן ושרף החלו לברוח ואז הנאשמים ואחרים דלקו אחריהם בריצה. במהלך המרדף אחרי המתלוננים, תפסו מרואן ואחד הקטינים את רועי בסמוך לפיצוציה הממוקמת מול הכניסה לבית החולים, היכו אותו בראשו והפילו אותו על הריצפה, אז היכו אותו נמרצות בכל חלקי גופו, לרבות בראשו, באמצעות מוטות ברזל, מקלות, אבנים אגרופים ובעיטות.

כתב אישום בפרשת התקיפה בבית החולים רמב"ם, מרץ 2012. ערן גילווארג
מהגשת כתב האישום בבית המשפט המחוזי בחיפה/ערן גילווארג

בהמשך הושיבו שניים מהתוקפים את רועי בעודו חבול, הרימו את ראשו וחרטו בקרקפת ראשו באמצעות כלי חד, חריטה הנראית כאותיות. במקביל, תפסו שלושה נאשמים את שניר, היכו אותו, בעטו בו וירקו עליו.תוך כדי שחלק מהנאשמים ואחרים הפליאו בשניר את מכותיהם, זרק אחד הנאשמים על שניר אבן גדולה ופגע בגופו. כל זאת, עשו נאשמים חרף העובדה ששניר אמר להם כי הוא חייל בצה"ל.

בעקבות מעשיהם של הנאשמים אותם ביצעו בצוותא עם אחרים תוך שימוש בנשק קר, נגרמו לשניים חבלות רבות - רועי אושפז במשך ארבעה ימים, ושניר אושפז בבית החולים במשך שלושה ימים. הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

"הביעו חרטה על המעשה"

בתחילה נחקרה אפשרו שהמעשים בוצעו על רקע לאומני, אך עורך דינם של הנאשמים, חמודי מסרי, אמר מסר כי "לא מדובר בלינץ' ולא ברקע לאומני" וכי כל הטענות הללו הופרכו. שכנם של כמה מהנאשמים אמר לוואלה! חדשות כי אחד מהם הביע חרטה על מעשיו וציין כי התוקפים היו שיכורים ולא ידעו מה הם עושים.

השופט פלאח, שעיין בחומר החקירה קבע כי החשודים בתקיפה התאספו בדירה בקרבת בית החולים רמב"ם, אכלו ועישנו נרגילה. "בעקבות אירוע שאינו קשור במקרה זה, הזעיקו חלק מהחשודים את חבריהם וכולם נאספו יחד בקרבת מקום. כאשר שני החיילים עברו בקרבת מקום באופן אקראי, החליטו החשודים, יחד עם חבריהם, לתקוף אותם". הוא הוסיף כי חלק מהחשודים הגיע באמצעות רכב ומצוידים במוט ברזל וצעקו "יהוד, יהוד" ואז חשודים רבים שהגיעו במספר מכוניות ובאופן רגלי מהדירה הסמוכה נאספו במקום וכולם יחד תקפו את שני החיילים באבנים, במוטות ברזל, בבעיטות ועל אחד החיילים חרטו בחלק האחורי של ראשו אותיות שככל הנראה ציינו את השם 'אש"ף'".

עוד על התקיפה
הוארך מעצר התוקפים בחיפה: "כמו הלינץ' ברמאללה"
החיילים: "התוקפים צעקו 'יהודים' והתנפלו עם אלות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully