וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר התוקפים בחיפה: "כמו הלינץ' ברמאללה"

קובי מנדל

26.2.2012 / 13:18

שופט בית משפט השלום בחיפה האריך בשישה ימים את מעצרם של ששת החשודים בתקיפת שני החיילים בליל שישי בעיר. נציג המשטרה בדיון: "מדובר באירוע חריג בעל מאפיינים לאומניים"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל)

"רקע לאומני" או מעשה בריונות? בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ראשון) בשישה ימים את מעצרם של ששת החשודים בתקיפת החיילים ליד בית החולים רמב"ם בעיר בליל שבת. שניים מהם נערים בני 17 ושני בגירים. "עיון בחומר הראיות ובתיאור שנמסר על ידי המתלוננים וביתר המסמכים, מעלה זיכרונות של הלינץ' שבוצע בחיילים ברמאללה ואשר לצערנו אותם חיילים קיפחו את חייהם שם", כתב השופט זאיד פלאח בהחלטתו, "למרבה המזל, הגיעו לזירת האירוע מאבטחים מבית החולים שאלמלא כן, לא ניתן לשער ולהעלות על הדעת את התוצאות שהיו עלולות להיגרם". שני החיילים הותקפו על ידי קבוצת צעירים כשלדבריהם לא קדמה לכך כל התגרות מצדם. החיילים מסרו כי הצעירים רדפו אחריהם עם אלות, קיללו וירקו עליהם.

השופט פלאח, שעיין בחומר החקירה קבע כי החשודים בתקיפה התאספו בדירה בקרבת בית החולים רמב"ם, אכלו ועישנו נרגילה. "בעקבות אירוע שאינו קשור במקרה זה, הזעיקו חלק מהחשודים את חבריהם וכולם נאספו יחד בקרבת מקום, כאשר שני החיילים עברו בקרבת מקום באופן אקראי, החליטו החשודים, יחד עם חבריהם, לתקוף אותם". הוא הוסיף כי חלק מהחשודים הגיע באמצעות רכב ומצוידים במוט ברזל וצעקו "יהוד, יהוד" ואז חשודים רבים שהגיעו במספר מכוניות ובאופן רגלי מהדירה הסמוכה נאספו במקום וכולם יחד תקפו את שני החיילים באבנים, במוטות ברזל, בבעיטות ועל אחד החיילים חרטו בחלק האחורי של ראשו אותיות שככל הנראה ציינו את השם 'אש"ף'".

"מסוכנים לציבור"

השופט הוסיף כי "האירועים מתאימים למשטרים אפלים של מדיניות חשוכות ולא למדינה דמוקרטית כמדינת ישראל. על בתי המשפט להבהיר שיש לעקור מן השורש כל אירוע אלים ובמיוחד כאשר מדובר באירוע אלים על רקע לאומני". החשודים שבפניי וחשודים אחרים שטרם נעצרו, רמסו ככל הנראה את מה שנכתב במגילת העצמאות ורמסו את דגלה הדמוקרטי של מדינת ישראל".

נציג המשטרה אמר בבקשתו להאריך את מעצר החשודים הבגירים כי מדובר באירוע חריג בחומרתו ובאופיו שיש בו גם "סממנים לאומניים". לדבריו, באירוע הותקפו שני חיילים רק בשל היותם יהודים, "התקיפה לוותה בקריאות גנאי נגד יהודים". הנציג הוסיף כי "אין ספק שהחשודים מהווים סכנה ממשית לשלום הציבור ועלולים לשבש את החקירה במידה וישוחררו.

עורכי דינו של אחד החשודים, עו"ד סמיר חורי וחמודי מסרי טענו כי "לא יכול להיות שהאירוע הזה תוכנן על רקע לאומני ובלי כל קשר, הפניתי את בית המשפט לאירוע מקדים שעה או שעתיים לפני האירוע, שבו אותם קטינים עשו על האש בבת גלים בביתו של אחד החשודים. לטענתם חבורה של ילדים שניסו להיכנס לבית לאכול עימם ולחגוג, משסירבו ולא הסכימו להשתתפותם, הותקפו וגרמו נזק לבית, יידו אבנים ומיד אותם הקטינים התקשרו למשטרה".

עוד על הלינץ' בחיפה:
המשטרה: תקיפת החיילים בחיפה - כנראה לא לאומני
החיילים: "התוקפים צעקו 'יהודים' והתנפלו עם אלות"
המפכ"ל: "לא נעבור בשתיקה על תקיפת החיילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully