וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אנטישמיות? 36 קברים יהודיים הושחתו בצרפת

ארנון בן דרור, שליח וואלה! בצרפת

24.3.2012 / 19:15

שליח וואלה! בצרפת מדווח כי קברים רבים בבית עלמין יהודי בעיר ניס הושחתו ונתלשו מהם סמלי המגן דוד. הרב של טולוז הצביע על "קשר אפשרי" לפיגוע הרצחני בעיר בתחילת השבוע

גילויי אנטישמיות נוספים בצרפת? בלילה שבן חמישי לשישי נתלשו סמלי מגן דוד מ-36 קברים בבית עלמין יהודי בעיר ניס שבמדינה. מחקירת המשטרה עולה כי עיקר המאמצים של העבריינים היו אכן לפגוע בסמל היהודי. השוטרים אספו דגימות במטרה לאתר את מחללי הקברים.

הרב של טולוז ציין כי קיים "קשר אפשרי" בין חילול הקברים לבין הפיגוע הרצחני בטולוז בו נרצחו ארבעה בני אדם מיריות מחוץ לבית הספר "אוצר התורה" בעיר. גם אלן בן-חסן, נשיא הקרי"ף -הארגון הראשי המאחד את הקהילה היהודית בצרפת - ציין כי "תלישת מגני הדוד ממחישה את הרצון לפגוע בסמל המרכזי של היהדות. הקהילה היהודית מזועזעת". נשיא הקרי"ף המחוזי, אריק קיוטי, גינה את "המעשים הבלתי-נסבלים והבזויים האלה". לדבריו, הפוגעים בזכר המתים הם פחדנים. קיוטי הביע תקווה כי "המבצעים יימצאו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

אלו אינם גילויי האנטישמיות היחידים באירופה בימים האחרונים: לאחרונה חוללה אנדרטה לזכר השואה בעיר לבוב באוקראינה, וצלבי קרס רוססו על מצבות בבית קברות יהודי בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully