וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבור מטולוז: ניסה להציל הילדה ונאבק על חייו

ענת שלו

22.3.2012 / 18:50

בריאן ביז'ואי בן ה-15 ניסה לגונן בגופו על מרים מונסונגו בת ה-8, שנרצחה בירי בבית הספר השבוע. אחרי ניתוח חירום שעבר אתמול, הרופאים הזהירו את הוריו: היערכו לגרוע מכל

ביומיים האחרונים צפו פרסומים בכלי התקשורת הצרפתיים על סיפור גבורה יוצא דופן של נער שסיכן את חייו במהלך הפיגוע בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז ביום שני האחרון. בריאן ביז'ואי, תלמיד בן 15 הלומד בבית הספר, ניסה לגונן בגופו על מרים מונסונגו בת השמונה מהירי חסר ההבחנה של המפגע. כתוצאה מכך, נפצע ביז'ואי באורח אנוש מקליע בחזהו. הרופאים עדיין נאבקים על חייו.

סיפור הגבורה תופס כותרות, לצד דיווחים על מצבו ההולך ומידרדר של הנער, וההערכות הפסימיות לסיכוייו לשרוד. משפחתו של הגיבור הצעיר, מלווה בראשי הקהילה היהודית בטולוז, קיבלה אמש בשורה קשה מרופאים, אשר אמרו להם כי עליהם להיערך ל"גרוע מכל". ביז'ואי עבר אתמול ניתוח חירום, אך מצבו ממשיך להיות אנוש והוא מחוסר הכרה, שוכב בבית החולים בין החיים למוות.

השר הצרפתי לענייני אירופה, ז'אן לאונטי, ניסה לחזק את משפחתו של הנער: "זהו הילד שלנו. אנו מביעים סולידריות עם משפחתו והקהילה היהודית בעיר. צרפת לא תסבול אלימות גזענית שמשפיעה על אנשים תמימים". השר עוד הדגיש: "כשזה מגיע לילדים שלנו, אין דרך אחרת להגיב. אנו חשים עצבות וכעס נוכח הפשע הנתעב והמזעזע הזה".

מרים, בתו של מנהל בית הספר בו אירעה התקרית האלימה, נורתה, על פי דיווחים, מטווח אפס, כולל וידוא הריגה, יחד עם עוד שלושה בני אדם, הרב יונתן סנדלר, ושני בניו, אריה וגבריאל. המחבל שעמד מאחורי המעשה נורה היום (חמישי) למוות בעת שניסה לזנק מהחלון במהלך פשיטה של כוחות משטרה על דירתו שבצפון העיר טולוז, בתום מצור של 32 שעות על הדירה.

המחבל, מוחמד מראח בן ה-24, ממוצא אלג'יראי, השתייך לארגון האיסלמי הקיצוני הצרפתי "פורסאן אל-עיזה" - "אבירי הכבוד" בערבית. לטענתו, הוא הוא "לוחם איסלמי", והוא ביצע את הפיגוע "כפעולת נקם על הרג ילדים פלסטינים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully