וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת התייחדה עם הנרצחים: "לא נפחד לשים כיפה"

ארנון בן-דרור, שליח וואלה! לטולוז

20.3.2012 / 12:57

שליח וואלה! מדווח: ברחבי המדינה עמדו דקת דומייה לזכר הרוגי הפיגוע בטולוז, סרקוזי לתלמידים: "הנרצחים - בדיוק כמוכם"; שר הפנים: "הבאת הרוצח לצדק - הבטחה שלא נפר"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו)

צרפת התייחדה עם קורבנות הפיגוע בטולוז: בכל רחבי המדינה התקיימה היום (שלישי) דקת דומייה לזכרם של הרב יונתן סנדלר, שני בניו, אריה בן השש וגבריאל בן השלוש, ומרים מוסונגו בת השמונה, שנרצחו אתמול על ידי מחבל רכוב על אופנוע בחצר בית הספר התיכון היהודי "אוצר התורה" בעיר בדרום המדינה.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, השתתף אף הוא באחד הטקסים, בחטיבת ביניים בבירה פריז, וקרא לכל ילדי המדינה לכבד את זכרם של הנרצחים. "הילדים שנרצחו הם בדיוק כמוכם", אמר לתלמידים. "זה היה יכול לקרות גם כאן".

טרור בטולוז - כותרות אחרונות:
שר הפנים: "ייתכן שהרוצח נשא מצלמת וידאו"
אבל כבד בטולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"
דיווח: "שלושה ניאו-נאצים אחראים לירי בטולוז"
סוגרים על היורה: האופנוע והאקדח זוהו
בת משפחתה של אלמנת ההרוג: "הבית שלה נותר ריק"
קתרין אשטון: "ילדים נהרגים בטולוז, עזה וסוריה"

אבטחה מחוץ לבית הספר היהודי "אותר התורה" בעיר טולוז שבדרום צרפת, בבוקר שלאחר הפיגוע במקום, 20 במרץ 2012. AP Photo/Remy de la Mauviniere, AP
אבטחה מחוץ לבית הספר "אוצר התורה" בטולוז, הבוקר/AP, AP Photo/Remy de la Mauviniere

בדרום צרפת מתרחב היום המצוד הנרחב אחר הרוצח, בו משתתפים אלפי שוטרים. שר הפנים קלוד גואן אמר מוקדם יותר כי הרוצח - לו מיוחסים גם שני מקרים של רצח חיילים ממוצא מוסלמי בשבוע האחרון - עדיין חופשי והרשויות טרם איתרו את זהותו. בדבריו בטקס בפריז, הבהיר הנשיא סרקוזי כי הרשויות "יעשו כל שניתן כדי ללכוד אותו".

"כשפוגעים ביהודי בצרפת, פוגעים בצרפת כולה"

טקס הזיכרון המרכזי התקיים היום בבית הספר היסודי היהודי בטולוז, בנוכחות רבים מחברי הקהילה היהודית בעיר ובכיריה, וילדי בית הספר שהותקף אתמול. בטקס נכח גם שר הפנים גואן, שסרקוזי הורה לו להישאר בעיר עד שהרוצח ייתפס.

"ביום הזה, כל בתי הספר בצרפת מביעים את הסולידריות העמוקה שלהם", אמר גואן בטקס. "כשפוגעים ביהודי בצרפת, פוגעים בצרפת כולה. האדים הרעילים של האנטישמיות עדיין כאן, ואנחנו צריכים להתגונן מפניהם. להורים של הילדים היהודים אני רוצה להבטיח שכל הכוחות והאמצעים ייושמו כדי למצוא את רוצח הילדים המתועב הזה. זו משימה לאומית להביא אותו למשפט צדק - וזו הבטחה שלא נפר. אנחנו הולכים לחזק את האבטחה בכל בתי הספר היהודים ברחבי צרפת. אין דבר חשוב מזה. כל הילדים הצרפתים, והיהודים בפרט, ירגישו בטוחים בבתי הספר שלהם".

צעדת זיכרון להרוגי הפיגוע בטולוז בפריז בירת צרפת, 19 במרץ 2012. רויטרס
דגלי ישראל וצרפת מונפים בצעדה לזכר הנרצים, אמש בפריז/רויטרס

מעל במת הטקס, השיב לשר אריה בן סימון, נשיא הקהילה היהודית בטולוז ונציג ה"מועצה היהודית" בטקס. "יש לעצור את הפושע הזה, את פרא האדם הזה", אמר. "תראה את הילדים שיושבים כאן היום ותראה להם שלא צריך לפחד ללכת לבית הספר, או לשים כיפה על הראש בצרפת". לאחר מכן פנה לחברי הקהילה היהודית ואמר כי "יש לאזור כוחות ולהיות מסוגלים לבנות את עצמנו מחדש אחרי הטרגדיה הזו".

בינתיים, נמשכת מגמת תגבור האבטחה במוסדות החינוך היהודיים בצרפת. אנשי האבטחה בבית הספר בטולוז סיפרו הבוטקר לוואלה! חדשות כי כבר ניתנה הנחייה להציב מצלמות נוספות סמוך לבית הספר ובתוכו, ולהגדיל את הכוחות האמונים על אבטחת בתי הספר היהודים בטולוז ומוסדות הקהילה.

זירת פיגוע ליד בית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז, צרפת, 19 במרץ 2012. רויטרס
אלפי שוטרים משתתפים במרדף. זירת הפיגוע/רויטרס

משפחותיהם של ארבעת הנרצחים צפויות לצאת הערב לישראל, בה ייערכו ההלוויות, בטיסה שתמריא מפריז בשעה 22:00. הנשיא סרקוזי צפוי לפגוש אותן בשדה התעופה, "כדי לכבד את הקורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully