וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: נאלצנו לירות במחבל, די מתים כבר נאספו

נשיא צרפת נימק מדוע המצור הממושך על הבית מטולוז הסתיים במותו של מוחמד מורח, למרות הניסיון ללכוד אותו חי. "נעניש את כל מי שיביע הזדהות עם מעשיו", הצהיר

"הרוצח זוהה ונהרג" – כך הודיע בצהרים נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בסיומו של מצור בן יממה וחצי על הבית בטולוז, בו התבצר מוחמד מראח, החשוד שירה למוות בארבעה בני אדם בבית הספר אוצר תורה ובשלושה חיילים בעיר ובסביבתה.

בנאום מיוחד לאומה, נימק הנשיא מדוע המצור, הנחשב לממושך ולארוך ביותר בתולדותיה, נכשל למעשה, שכן משרד הפנים, הממונה על המשטרה, הודיע כי המטרה היא ללכוד את המחבל כשהוא חיי.

"כוחות המשטרה ושר הפנים עשו עבודה מצוינת כדי להבטיח שהמחבל ייתפס בחיים ויוכל לעמוד לדין, אך זה לא היה אפשרי", אמר סרקוזי. לדבריו, לא נותרה ברירה, והלוחמים נאלצו לירות למוות במחבל. "כבר נאספו די מתים", אמר בכאב. "מה שעלינו לעשות כעת הוא להבין האם המחבל עבד לצד אנשים נוספים. הראנו עד כה את יכולתנו להתגבר על איום שכזה, וצרפת הוכיחה כי הזעם לא יוכל להשתלט עליה", אמר.

סרקוזי הבהיר כי "לאמונה האיסלמית אין קשר למעשיו של האיש הזה", לפני שהפך ילדים יהודים למטרה וגם ירה במוסלמים". הנשיא הצרפתי הבהיר: "עלינו להיות מאוחדים בהגנה על ערכינו".

לדבריו, כל מי שיעז להלל את מעשיו של המחבל, בין אם בפומבי ובין אם ברשת, ייענש בחומרה. "לא נרשה לעם הזה ללמוד את האידיאולוגיה הזו, הצהיר. "אל לנו להרשות לשנאה ולטרור להשתלט על מדינתנו. עלינו להסיק מסקנות ולזכור את האחדות שלנו".

שוטרי צרפת בסיום במצור על המחבל בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
שוטרי צרפת בסיום במצור על המחבל בטולוז צרפת, מרץ 2012/רויטרס

קודם לכן, אישר שר הפנים של צרפת, קלוד גיאן, כי לוחמים מיחידות מיוחדות פשטו על דירתו של מוחמד מראח, המחבל שהתבצר בבית מגורים בצפון טולוז, וחשוד כי ירה למוות ברב ובשלושה ילדים בבית הספר אוצר תורה, ובשלושה חיילים בעיר ובסביבתה.

לדברי השר, מראח פתח באש לעבר השוטרים והם השיבו לעברו בירי מקלעים, בעודו מנסה לזנק מהחלון אל מותו. גופתו אותרה בחצר הבית כשהוא אוחז בכלי נשק.

גיאן סיפר על השתלשלות האירועים. לדבריו, הקשר האחרון עם מראח נוצר בשעות הלילה, ומאז הוא סירב לשוחח עם השוטרים. השר סיפר כי מראח היה מסוכן לשוטרים, וכי לא נותרה ברירה אלא להשתלט עליו בכוח. לדבריו, מראח אמר כי בכוונתו להיכנע בשעה 00:25, אך חזר בו מכוונתו, והמשטרה העריכה כי הוא עשוי לירות בשוטרים ולהרוג אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully