וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנה תטוס לצד גופות יקיריה: "היא אישה חזקה"

קובי דוד

20.3.2012 / 18:08

גופותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע בטולוז יוטסו הלילה לישראל לקראת קבורתם מחר בירושלים. בצרפת דווח כי שלושת החיילים הניאו נאצים, שהיו חשודים ברצח, נוקו מחשד

משעות הבוקר המוקדמות, החלה משפחת סנדלר לארגן את סידורי הקבורה של אבי המשפחה, יונתן, שנרצח אתמול בפיגוע בטולוז יחד עם בניו, אריה וגבריאל. אווה, אלמנתו של יונתן, תצא הלילה (שלישי) לישראל במטוס שיוביל את ארונות הקבורה מצרפת, הצפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון בשעה ארבע לפנות בוקר. הלוויתם של יונתן, בן 29, ושל הבנים – אריה בן שש, וגבריאל, בן שלוש – צפויה להתקיים מחר ב-10:00 בהר המנוחות בירושלים.

אווה תפגוש בשדה התעופה את בני משפחתה ואת חבריה. ציפורה דמרי, תושבת טבריה וחברה קרובה של אווה, אמרה לוואלה! חדשות כי מהרגע שבו נודע לה על המקרה, היא לא מסוגלת לעשות שום דבר. "שוחחתי כמה פעמים עם חווה, והיא לא מפסיקה למרר בבכי, ולומר 'אני לא מאמינה שזה קרה לי'. היא חוזרת על זה בכל שיחה איתי", סיפרה החברה.

את ציפורה הכירה אווה בשכונת מאה שערים בירושלים. שתיהן נולדו בפריז, ובאו לישראל כנערות. "מיד נוצר בינינו חיבור מדהים, היינו כמו שתי אחיות שלא נפרדות", סיפרה דמרי. אווה נישאה ליונתן, והשניים הביאו לעולם שלושה ילדים. עד לפני כחצי שנה, בני הזוג התגוררו בשכונת קריית היובל בירושלים, ובתחילת ספטמבר החליטו לחזור לצרפת ולהשתקע בטולוז, שם למד יונתן. "הם תמיד סיפרו לנו בהתרגשות על כך שהם מצליחים לפתח את המסורת היהודית בקרב הישראלים עמם הם חיים. הם היו זוג מיוחד, עם לב ענק, שתמיד מוכנים לעזור", אמרה דמרי.

בחופשה האחרונה של משפחת סנדלר בישראל, בחג הסוכות, השניים התארחו אצל משפחת דמרי בטבריה. "כל כך שמחנו לארח אותם", סיפרה דמרי, "קשה להאמין שבין רגע אפשר לאבד את האנשים הכי יקרים בחייך". ציפורה, שתקבל את פניה של אווה מחר בבוקר, מביעה חשש מהמפגש עם האלמנה הטרייה: "אני לא יכולה לתאר את עוצמת הכאב שאני מרגישה. אווה היא אישה חזקה, נותרה לה ילדה בת שנה, שבשבילה היא תצטרך לחיות. אני מאמינה שמחכה לה עוד דרך ארוכה ואנחנו נחזק אותה גם מקרוב ומרחוק".

אבטחה מחוץ לבית הספר היהודי "אותר התורה" בעיר טולוז שבדרום צרפת, בבוקר שלאחר הפיגוע במקום, 20 במרץ 2012. AP Photo/Remy de la Mauviniere, AP
חיילים מחוץ לבית הספר אוצר תורה, הבוקר בטולוז/AP, AP Photo/Remy de la Mauviniere

בינתיים, נמשך המצוד אחר החשוד בביצוע הרצח בבית הספר "אוצר תורה", בו נהרגו יונתן ושני בניו, יחד עם ילדה נוספת. אתמול דווח כי המשטרה חושדת בשלושה חיילים לשעבר, שסולקו משורות הצבא אחרי שהצטלמו לצד צלבי קרס. החיילים, כך דווח, היו חשודים במקרי רצח אחרים, שבהם נורו למוות כמה חיילים בדרום צרפת. היום דווח כי כיוון החקירה השתנה, ומתמקד כעת בגורמי ימין קיצוני החשודים שעמדו מאחורי הירי.

אתר החדשות "פראנס-אינפו", המתבסס על מקור משטרתי, דיווח כי שלושת החיילים, שהסתתרו במיקום לא ידוע, כבר אותרו בימים האחרונים, ונחקרו בחקירות נפרדות. מהדיווח עולה כי הוסר החשד מעל השלושה, אך לא פורט מה הסיבה לכך.

הקהילה היהודית בצרפת עדיין המומה

מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, המטפלת בהבאת ארונות המתים לארץ, אמר כי גופות הנרצחים הועברו תחילה בטיסה צבאית לפריז, שם אמור להיערך טקס לזכרם. בהמשך, תצא משלחת לישראל בטיסת אל על.

"מתנדבי זק"א צרפת ומשלחת זק"א מישראל סייעו רבות לחברה קדישא בנושא כבוד המת ובזיהוי הממצאים מזירת הטבח", סיפר גולדשטיין. "הקהילה היהודית בצרפת עדיין המומה, וחבריה אינם מצליחים להבין אסון בסדר גודל כזה".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר כי קיבלו אתמול פנייה ממשפחת הנרצחים, בבקשה שיסייעו להם בכל נושא ההלוויה והקבורה בישראל. "לאחר עיכוב, הצלחנו לקבל חלקות קבר מסודרות עבורם בהר המנוחות בירושלים. אמבולנסים של זק"א וחברה קדישא יעבירו את הנרצחים מנתב"ג לירושלים ולמסע ההלוויה בהר המנוחות".

עוד על הפיגוע בטולוז:
צרפת התייחדה עם הנרצחים: "לא נפחד לשים כיפה"
שר הפנים בצרפת: "ייתכן שהרוצח נשא מצלמת וידאו"
אבל כבד בטולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully