וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לצעיר שהודה בהריגת הנער רז חג'ג'

גלעד גרוסמן

20.3.2012 / 9:58

חג'ג' נדקר למוות בהרצליה ב-2007 במהלך קטטה לאחריה ברח הדוקר והחביא הראיות. לפני שנה הוא נמצא כשיר לעמוד לדין ותקופת מאסרו בפועל, לאחר מעצר ואשפוז, תעמוד על 6 שנים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) 10 שנות מאסר על צעיר בן 21, שהודה והורשע בהריגתו של הנער רז חג'ג' במהלך קטטה בהרצליה לפני ארבע שנים וחצי. תקופת המאסר תכלול גם את הזמן שריצה הצעיר, שהיה קטין בעת הדקירה, במעצר ובמוסד פסיכאטרי, כך שבפועל מדובר בעונש של כשש שנות מאסר. עונשו של נאשם נוסף בפרשה, שהורשע באיומים ותקיפה, יינתן בחודש יוני. בנוסף, חוייב הצעיר לפצות את המשפחה ב-120 אלף שקלים.

חג'ג' נדקר למוות בהרצליה באוקטובר 2007 במהלך קטטה בינו לבין שני הנאשמים. הנער הדוקר שלף במהלך הקטטה סכין ודקר את חג'ג' פעם אחת בלבו. לאחר מכן נמלטו הנאשמים מהמקום, שטפו את הסכין המגואלת בדם והחביאו אותה. הם הסתתרו במשך חמישה ימים, עד שהסגירו עצמם למשטרה.

זמן קצר לאחר הגשת כתב האישום נקבע כי הנער הדוקר אינו כשיר לעמוד לדין, והוא אושפז במוסד פסיכיאטרי. מכיוון ששני הנאשמים הואשמו בהריגה, הפרקליטות החליטה כי לא ניתן להמשיך במשפט נגד הנער השני ולהרשיעו בהריגה, בעוד הדוקר בפועל לא יורשע. לפני כשנה חלה תפנית כאשר הוחלט שהנער הדוקר כשיר כעת לעמוד לדין, ומאז הוא נמצא במעצר.

אמו של חג'ג', אילנה, אמרה לאחר מתן גזר הדין שהמסר שיצא מבית המשפט הוא שמרחמים על נערים שדוקרים למוות. "איפה היו הפסיכיאטרים? איפה היו המטפלים? למה מטפלים בו רק לאחר שהבן שלי מת?", אמרה. "בבוקר הייתי אצל רז, ביקשתי ממנו כוחות. עכשיו אני מתביישת, נאבקתי, ניסיתי לגרום לצעקה, אבל זה לא קרה". אביו של חג'ג', חיים, הוסיף כי "בית המשפט הפך לתיאטרוו המשפט".

עו"ד טלי איזנברג ממרכז נגה, שייצגה את המשפחה, אמרה כי "חשוב לנו לומר שמערכת המשפט בישראל עודנה במבוכה בתפר שבין הפסיכיאטריה למשפט הפלילי והנפגעים נשארים באמצע, בלי יכולת לקבל הגנה או להשמיע את קולם. פרקליטו של הצעיר, אדי אבינועם אמר כי "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט. מדובר בתוצאה יוצאת דופן לתיק יוצא דופן, הן בפאן הנסיבות האוביקטיביות והן בפאן הנסיבות האישיות".

עוד באותו נושא:
הסדר טיעון: שש שנות מאסר לדוקר הכדורגלן רז ח'ג'ג
צעיר הורשע בהריגת רז חג'ג', חברו השמיד הראיות
אמו של רז חג'ג' לסנגורית: "את עבריינית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully