וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר הורשע בהריגת רז חג'ג', חברו השמיד הראיות

גלעד גרוסמן

13.12.2011 / 11:12

הצעיר, שהיה קטין בעת ביצוע העבירה, דקר למוות את הנער רז חג'ג' ב-2007 בהרצליה. לאחר המעשה הוא נמלט מהמקום, שטף את הסכין והסתתר בביתו. הצדדים יבקשו לגזור עליו 10 שנות מאסר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר ארבע שנים, פרשת הריגתו של הנער רז חג'ג' בהרצליה הגיעה לסיומה: בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע הבוקר (שלישי) שצעיר בן 21 הוא זה שדקר למוות את הנער במהלך קטטה. כמו כן, נקבע כי צעיר נוסף שהיה מעורב בדקירה ביצע עבירות של איומים והשמדת ראיות. מכיוון שהשניים היו קטינים בעת ביצוע ההריגה, הרשעתם הרשמית תתבצע רק בעת מתן גזר הדין.

חג'ג' נדקר למוות בהרצליה באוקטובר 2007 במהלך קטטה בינו לבין שני הנאשמים. על-פי כתב האישום המקורי, במהלך הקטטה שלף אחד מהנאשמים סכין ודקר את חג'ג' דקירה אחת בלבו. לאחר מכן נמלטו הנאשמים מהמקום, שטפו את הסכין המגואלת בדם והחביאו אותה במטבח. הם הסתתרו במשך חמישה ימים, עד שהסגירו עצמם למשטרה.

הסדר טיעון לצעיר, שלקח חלק ברצח הנער רז חג'ג', דצמבר 2011. דרור עינב
אחד הנאשמים בבית המשפט, היום/דרור עינב

זמן קצר לאחר הגשת כתב האישום נקבע כי הנער הדוקר אינו כשיר לעמוד לדין, והוא אושפז במוסד פסיכיאטרי. מכיוון ששני הנאשמים הואשמו בהריגה, הפרקליטות החליטה כי לא ניתן להמשיך במשפט נגד הנער השני ולהרשיעו בהריגה, בעוד הדוקר בפועל לא יורשע. לפני כשנה חלה תפנית כאשר הוחלט שהנער הדוקר כשיר כעת לעמוד לדין, ומאז הוא נמצא במעצר.
השניים חתמו על הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו יבקשו הצדדים לגזור על הדוקר, 10 שנות מאסר. תקופת המאסר תכלול גם את הזמן שריצה במעצר ובמוסד פסיכאטרי, כך שבפועל מדובר בעונש של כשש שנות מאסר. הצדדים יבקשו לגזור על הנאשם השני חודשיים מאסר וחצי, אותם כבר ריצה. בנוסף, הם יבקשו מבית המשפט לגזור עליו שעות לתועלת הציבור.

אמו של חג'ג', אילנה, אמרה לאחר הדיון כי התנגדה להסדר הטיעון. "קרוב לארבע שנים הגעתי לכל הדיונים ולכל הוועדות הפסיכיאטריות בתקווה לשמוע מה הניע את המפלצת הזאת לצאת לרחוב עם סכין מטבח. איך אפשר לתת לרוצח לצאת כך בלי לתת הסברים למעשיו הנוראיים?".

עורכת הדין טלי איזנברג ממרכז נגה בקריה האקדמית אונו, שייצגה את משפחת חג'ג', אמרה כי מדובר בההסדר מקומם המעניק הקלה משמעותית לנאשמים. "אל לנו לשכוח כי הנאשם נטל חיי אדם! האם המדינה סבורה שענישה בפועל של שש שנות מאסר כל היותר היא הראויה במקרה שכזה? האם אין בכך זילות של חיי אדם?".

עוד על הריגתו של רז חג'ג'
אם הנרצח לסנגורית: "את עבריינית"
הסדר טיעון: שש שנות מאסר לדוקר הכדורגלן רז ח'ג'ג
שוחרר אחד החשודים ברצח הנער רז חג'ג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully