וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח באו"ם: מתנחלים משתלטים על מעיינות בגדה

19.3.2012 / 19:01

המשרד לתיאום הומניטארי של האו"ם מצא כי מתנחלים השתלטו על 30 מעיינות בגדה המערבית ומגבילים גישת פלסטינים אליהם. כמה מהם הפכו לאתרי תיירות עם ספסלים ושולחנות פיקניק

מתנחלים השתלטו על עשרות מעיינות בגדה המערבית וחוסמים או מגבילים את הגישה של הפלסטינים למקורות מים – כך טוען דו"ח שפרסם היום (שני) האו"ם. המשרד לתיאום הומניטארי של האו"ם ציין בדו"ח שגיבש כי בדק 530 מעיינות בגדה המערבית ומצא כי על 30 מהם - רובם באזורים בהם קיימת שליטה צבאית ישראלית - השתלטו מתנחלים.

"מעיינות נשארו המקור הגדול ביותר למים לרחצה ומקור חשוב עבור בעלי חיים", קבע הדו"ח. חלק מהמעיינות אף משמשים לצרכים ביתיים באזורים שאינם מחוברים לצינורות מים.

לפי הדו"ח, המתנחלים הפכו עשרות מעיינות לאתרי תיירות וכמה מהם משמשים גם לשחייה. "המתנחלים הפכו 40 מעיינות לאתרי תיירות, הציבו שולחנות פיקניק וספסלים ונתנו להם שמות בעברית. הדבר יצר תעסוקה ורווחים למתנחלים וזאת דרך לפרסם או לקדם את ההתנחלויות כאתר בילוי", ציין אחד החוקרים, יחזקאל לין. נציג המתנחלים, דוד העברי, אמר בתגובה כי השימוש במעיינות הוא למטרות בילוי ולמען האנשים שגרים שם, יותר ממטרות תיירותיות".

מהדו"ח עולה כי בשנת 2009 השתלטו מתנחלים על המעיין שנקרא עין אל קאווס, ליד הכפר נבי סאלח. כתוצאה מכך נאלצו תושבי הכפר להשיג מים ממקורות אחרים. "המעיין שימש להשקיית מאות עצי זית ופירות בכפר, וילדים נהגו לשחות שם. כעת אם ננסה ללכת למעיין, מתנחלים וחיילים באים ומסלקים אותנו", סיפר אחד מתושבי הכפר, נרימן תמימי.

דובר המנהל האזרחי בגדה אמר כי קיימת גישה חופשית למעיין כל אחד, חוץ מבימי שישי, אז עורכים פלסטינים הפגנות באזור. הוא ציין כי ישראל עצרה בנייה לא חוקית באחד המעיינות, והחלה בהליך משפטי נגד עבודות באתר אחר.

עוד בנושא
הסכם מגרון הוגש לבג"ץ, משפחה אחת סירבה לחתום
וינשטיין אישר את מינוי בייקר לוועדת המאחזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully