וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין אישר את מינוי בייקר לוועדת המאחזים

יהושע בריינר

5.3.2012 / 6:00

משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה דחו את טענת "שלום עכשיו" לפיה יש במינויו של בייקר ניגוד עניינים, משום שסיפק חוות דעת משפטית אוהדת למתנחלי מגרון

אין מניעה כי עורך דין שסיפק חוות דעת משפטית - שקבעה כי ניתן להכשיר מאחזים שהוקמו על קרקע פרטית - ישמש כחבר בוועדה לבחינת הקרקעות ביהודה ושומרון בראשות השופט בדימוס אדמונד לוי, כך קבעו משרד המשפטים והיועץ המשפטי במכתב ששלחו אמש (ראשון) לארגון "שלום עכשיו". במוקד מחאתו של הארגון עמד המשפטן אלן בייקר אשר נבחר לשמש כחבר בוועדה בראשות לוי שאמורה "לבחון מחדש" את מעמדן המשפטי של קרקעות ביהודה ושומרון. אחת ממטרות הוועדה היא לנסות ולהכשיר מאחזים שהוקמו בשנים האחרונות.

בייקר עצמו, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, סיפק זמן קצר לפני שנבחר כחבר בוועדה, חוות דעת משפטית למתיישבי מגרון לפיה ניתן להכשיר את ההתיישבות במאחז על ידי פיצוי בעל הקרקע. בייקר, משפטן ודיפלומט לשעבר, קבע כי במידה וההתיישבות הוקמה על קרקע פרטית בתום לב - ניתן על פי הדין הישראלי והבינלאומי לשלם פיצויים לבעל הקרקע במקום להרוס את המאחז.

חוות הדעת התקבלה בסיפוק רב על ידי המתנחלים ואלה שמחו לשמוע כי בייקר, שהזדהה בעבר עם עמדות הימין, יהיה חבר בוועדת לוי. ב"שלום עכשיו" מחו על הבחירה וטענו כי יש בה ניגוד עניינים. אמש השיבו אנשי מחלקת הייעוץ והחקיקה של משרד המשפטים וקבעו כי אין דופי בהתנהלותו של בייקר. "בשאלון שמילא עו"ד בייקר הוא הבהיר כי בחוות הדעת אין כל התייחסות למאחז או ליישוב ספציפי וכי חוות הדעת עסקה בסמכויות הממונה על רכוש נטוש מבחינה תיאורטית", נכתב. כמו כן נטען במכתב כי לדברי בייקר, הוא בסך הכל התבקש "להעיר הערותיו" על טיוטת חוות דעת ועל כן התבקש גם לחתום עליה ואף לא קיבל על כך תשלום. ההסברים הללו התקבלו על ידי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה וכן על ידי היועץ משפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

אין זו הפעם הראשונה שבה מביע בייקר עמדות ניציות בכל הקשור לסוגיית השטחים. כך למשל חתם בעבר על פנייה של "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" למזכ"ל האו"ם באן קי מון, במסגרתה הוא התבקש למנוע הצעת החלטה בעצרת הכללית להכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67'. "מדובר במהלך המנוגד למשפט הבינלאומי, להחלטות האו"ם ולכל ההסכמים הקיימים", נכתב אז. השופטת בדימוס תחיה שפירא, החברה גם היא בצוות, היא הבת של הרב הצבאי הראשי המיתולוגי שלמה גורן, ועמדות משפחתה מוערכות כדומות יותר לעמדות הימין. כעת אין זה מפתיע שהמתנחלים תולים תקוות גדולות בצוות החדש שהוקם ומאמינים שיוכלו לספק אלטרנטיבה משפטית לסוגיית המאחזים ואף יספקו מענה לדו"ח המאחזים של טליה ששון.

עוד באותו נושא:
"שלום עכשיו": חבר ב"וועדת המאחזים" פסול לתפקיד
בצוות המאחזים: שגריר לשעבר התומך בהכשרת מגרון

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully