וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "הרצח בבית הספר היהודי - אסון לאומי"

נשיא צרפת הגיע לזירת הרצח בטולוז, בה נהרגו הרב יונתן סנדלר, שניים מילדיו ותלמידה נוספת. "ילדים נרצחו כאן בדם קר", אמר. חקירת האירוע הועברה ליחידה ללוחמה בטרור

גדעון צנטנר

(צילום רויטרס וגדעון צנטנר; עריכה אמיר קוטיגרו)

התביעה בטולוז שבצרפת העבירה את חקירת הירי שהיה הבוקר (שני) בבית הספר היהודי בעיר לידי היחידה ללוחמה בטרור. מהירי נהרגו הרב יונתן סנדלר, בן 30, ושניים מילדיו - אריה, בן שש, וגבריאל, בן שלוש וחצי. תלמידה נוספת, מרים מונסונגו, בת שמונה, נהרגה אף היא.

סנדלר למד בשנים האחרונות בישיבת זכרון שמעון שבשכונת הר נוף בירושלים ומשפחתו התגוררה בקריית יובל בעיר. הוא התמחה בהכשרת רבנים לקראת הדרכה בחו"ל אצל הרב אסולי. הוא, אשתו ושלושת ילדיו עברו להתגורר לאחרונה בצרפת לאחר שסיים סנדלר את לימודיו בירושלים. הוא הותיר אחריו אלמנה וילדה בת ארבע.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בא עם שר הפנים לבית הספר עם "אוצר התורה" בעיר שבדרום-מערב המדינה, ובנאום שנשא שם הגדיר את התקרית "אירוע מתועב ומבעית". לדבריו, מדובר בטרגדיה לאומית. "ילדים נרצחו כאן בדם קר. הרוצח אמנם פגע בבית הספר יהודי, אך האסון משפיע על כולנו".

סרקוזי הבהיר כי חקירת הירי תהיה מקיפה, אך ציין כי כבר עתה, מסתמן קשר בין הירי בבית הספר בטולוז לתקריות אחרות שהיו בעיר ובסביבתה, בה נרצחו חיילים ממוצא זר.

סרקוזי ציין כי שר הפנים של צרפת, קלוד גיאן, הורה להגביר את האבטחה בכל בתי הספר היהודיים בעיר, ואמר כי ניתנה הוראה לקיים דקת דומיה לזכר הנרצחים.


בתקרית הירי בבית הספר נהרגו ארבעה בני אדם
יהודי צרפת נזהרים: "לא ידוע אם זה פשע שנאה"

זירת פיגוע הירי בבית ספר אוצר התורה בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
האבטחה תוגברה בכל בתי הספר היהודים בצרפת/רויטרס

שר החוץ, אביגדור ליברמן התייחס לתקרית אמר כי "רק מי שניחן ברוע שטני יכול לבצע רצח כה נורא של ילדים קטנים". ליברמן אמר כי הוא שוחח בטלפון עם שגריר ישראל בפריז, יוסי גל, וקיבל ממנו עדכונים על האירוע. לדברי ליברמן, השגריר גל נמצא בדרכו לזירת האירוע בטולוז.

ניקולא סרקוזי מול "אוצר התורה "בית ספר יהודי בטולוז שבו אירע פיגוע הירי, מרץ 2012. רויטרס
"אירוע מתועב ומבעית". סרקוזי בבית הספר היהודי בטולוז/רויטרס

"האומה כולה נגררה לאבל"

שני מתחריו הבולטים של סרקוזי במרוץ בבחירות לנשיאות צרפת, שהסיבוב הראשון בהן ייערך בעוד כחודש, מיהרו גם הם לגנות את הירי.

פרנסואה הולנד, המועמד מטעם המפלגה הסוציאליסטית, אמר כי בכוונתו לבוא בהקדם האפשרי לזירת הרצח בטולוז, ומסר כי הוא "מזדהה עם המשפחות ועם הקהילה היהודית בצרפת". לדבריו, "מדובר בזוועה שפגעה ביהודים ובילדים וגררה את האומה כולה לאבל כבד". מארין לה פן, ראש מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", מסרה הודעה קצרה, בה גינתה את מעשה הירי הפלילי, כלשונה, שהיה בבית הספר בטולוז. לדבריה, על הרשויות לעשות הכל כדי למנוע מקרה דומה בעתיד.

תקרית ירי שלישית בתוך כמה ימים

מפרטים שמסרו עדי ראיה, עולה כי היורה, רכוב באופנוע, פתח באש לעבר קבוצה של כמה בני אדם שעמדו בתחנת הסעות מחוץ לבית הספר ברובע ז'ולימון בעיר. מהירי נהרגו סנדלר ושני בניו, ותלמידה נוספת נפצעה ומתה בבית החולים. לפחות שלושה בני אדם נוספים נפצעו מהאש. מחקירה ראשונה עולה כי היורה הגיע לבית הספר בסביבות השעה 8:00 בבוקר, חמוש בנשק אוטומטי ובאקדח נוסף. אחרי הירי, נמלט, והמשטרה והצבא מנהלת מצוד אחריו בסיוע מסוקים.

זוהי תקרית הירי הקטלנית השלישית באזור זה של צרפת בתוך ימים ספורים. רק ביום חמישי האחרון נהרגו שני חיילי צבא צרפת ואחד נוסף נפצע, כשאדם פתח באש על קבוצת חיילים מגדוד צנחנים שעמדו בתור למכשיר כספומט בעיירה מונטובן הנמצאת כ-50 ק"מ מטולוז, ולאחר מכן נמלט על קטנוע. לפני כן, ביום ראשון בשבוע שעבר, אירע מקרה דומה נוסף, כשחייל בן 30 מגדוד צנחנים אחר נורה למוות, בפרבר מגורים בטולוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully