וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: מחבלים בעזה הוכשרו בירי בנ"ט חדיש

19.3.2012 / 17:24

קצין בכיר בחיל השריון מתריע כי ארגוני הטרור קיבלו לידיהם מצבורים גדולים של רקטות נ"ט וטילים, שחלקם הוברחו מלוב. לדבריו, למחבלים יש את "כל מה שיש על המדף, ובכמויות"

קצינים בכירים בצה"ל מביעים חשש כי ארגוני הטרור הפלסטינים הצטיידו לאחרונה בנשק חדיש, שהוברח לרצועת עזה מסיני ומלוב. לדבריהם, מגוון רחב של טילים נגד-טנקים בהיקף גדול מוברח דרך המנהרות ברפיח. בחמאס מופעלת יחידה חשאית להפעלת טילי נ"ט, בפיקודו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, אחמד ג'עברי, והיא זוכה ליוקרה בקרב הכוחות המזוינים.

לדברי קצין בכיר בחיל השריון, טילי הנ"ט ברצועת עזה מהווים איום מרכזי על הכלים המשוריינים של צה"ל, שעשויים לקחת חלק מרכזי בתמרון במבצע רחב היקף ברצועה. "האיום הוא רציני ומשמעותי מאוד", אמר הקצין. "כמות טילי הנ"ט שנכנסת לעזה היא גדולה. אם במבצע עופרת יצוקה לא ראינו ירי של טילי נ"ט ארוכי-טווח, הרי שהיום אנחנו רואים זאת גם בפעילות הביטחון השוטף".

כוחות צה"ל במהלך מבצעה "עופרת יצוקה". דובר צה"ל
טנק מרכבה במבצע עופרת יצוקה. האיומים גברו מאז/דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי ארגוני הטרור הצטיידו בכמויות גדולות של נשק נגד טנקים, ובין היתר התחמשו בטילי קורנט, פגוט ומאטיס מתוצרת רוסיה, וברקטות RPG מהדגם המודרני, בעלות ראש נפץ דו שלבי. בשנה החולפת, שוגרו לעבר כוחות צה"ל עשרה טילי נ"ט מסוגים שונים, אך בחודשים האחרונים, החליטו ארגוני הטרור להימנע משיגורים נוספים. במערכת הביטחון מעריכים כי תהליך החימוש בטילי נ"ט וברקטות האיץ ברצועת עזה עם התפוררות השלטון בלוב, ועם היעלמותם של אלפי טילים מתקדמים ממחסני הצבא של מועמר קדאפי.

מורד נגד שלטונו של מועמר קדאפי משגר רקטת RPG נגד טנקים בעיר סירת. לוב, 2011. רויטרס
הנשק זלג מהמאגרים של קדאפי. מורד משגר רקטת RPG בסירת, בשנה שעברה/רויטרס

"לארגוני הטרור בעזה יש טילים כאלה, והם מסוגלים לירות אותם. הם התאמנו עליהם", אמר הקצין הבכיר. לדבריו, לאותם ארגונים יש כיום את "כל מה שיש על המדף – ובכמויות". הנשק, אמר, "עבר דרך סיני והגיע לעזה". עם זאת, הקצין הבכיר אמר כי ארגוני הטרור אינם מתאמנים בירי ברצועת עזה. "אם זה היה קורה, היינו יודעים על זה".

צה"ל מתלונן: אין כסף למערכת "מעיל רוח ב'"

כמענה לאיום הטילים והרקטות, אומרים בחיל השיריון כי מערכת ההגנה האקטיבית, "מעיל רוח", מסוגלת לספק תשובה לשלל האיומים מרצועת עזה. בנוסף, בצה"ל אומרים כי החיל נערך להתמודדות עם טילי נ"ט ארוכי-טווח באמצעים טכנולוגיים נוספים, בהטמעת תורת לחימה ובאימונים משותפים ליחידות העלית של צה"ל, המתמחות בשיגור טילי נ"ט. עם זאת, הקצין הבכיר הדגיש כי בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון, בשלב זה לא מפותחת מערכת "מעיל רוח דור ב'", שאמורה להתמודד עם האיומים שהולכים ומשתכללים, ושעושים את דרכם לרצועת עזה. לדבריו, בחיל נמנעים כרגע מלצייד טנקים וכלים משוריינים נוספים שפועלים ברשות הצבא.

עוד באותו נושא:
הסלמה בעזה: מטעני צד וירי נ"ט נגד כוח צה"ל ברצועה
חייל צה"ל נפצע קל מפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה
הרמטכ"ל חושף: טיל קורנט פגע בטנק צה"ל בעזה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully