וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל חושף: טיל קורנט פגע בטנק צה"ל בעזה

21.12.2010 / 15:49

בישיבת וועדת החוץ והביטחון של הכנסת חשף הרמטכ"ל כי טיל נ"ט מתקדם, בו עשה שימוש חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה ושגרם לנזקים רבים לטנקי צה"ל נורה ופגע בטנק ברצועת עזה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בתחילת החודש נורה לראשונה מרצועת עזה טיל נ"ט מסוג קורנט, שפגע בטנק של צה"ל וחדר את השריון שלו. את הפרטים האלו חשף הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי שהופיע היום (שלישי) בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לדברי אשכנזי, "זהו טיל כבד מהמסוכנים בזירה שנורה לעבר צה"ל גם במלחמת לבנון. ברצועת עזה, הגורם המרכזי ששולט בחמאס הוא אחמד ג'עברי ולא איסמעיל הנייה. אנחנו רואים בחמאס הגורם האחראי על הרצועה, ולכן גם אם לא הוא זה שיורה לעבר ישראל התקיפות של צה"ל מבוצעות נגדו".

הקורנט הוא טיל נגד טנקים מתוצרת רוסית שהוכנס לשירות הצבא הרוסי בשנת 1994 וכיום נפוץ בקרב מדינות וארגונים רבים בעולם. הטווח היעיל שלו נע בין 100 מטרים ל-5.5 קילומטרים באור יום ולכ-3.5 קילומטרים בשעות הלילה. ארגון החיזבאללה עשה שימוש בטיל מסוג זה במהלך מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006 וגרם נזק לטנקי "מרכבה" רבים. הטיל מסווג כטיל נ"ט מדור ב' והוא מכוון על ידי קרן לייזר שמנחה המפעיל.

הרמטכ"ל התייחס גם לדו"ח האו"ם לבדיקת רצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי בשנת 2005. לדבריו, "אנחנו מנהלים משחקי מלחמה כדי להעריך את תוצאות התרחישים השונים, כולל אפשרות להידרדרות לכיווננו". אשכנזי העריך כי "כרגע נראה שאפשרות זו בסבירות נמוכה, בעיקר אם הנזק כתוצאה מפרסום הדוח לחיזבאללה לא יהיה גדול מדי. מתקיימים ניסיונות של כל הצדדים המעורבים לצמצם את האפשרות להתדרדרות לקראת פרסום הדו"ח".

אשכנזי פירט את התרחישים האפשריים על פיהם מתכוננים בצה"ל לקראת פרסום הדו"ח. "חיזבאללה יכול, באחד התרחישים, לפרוש מהממשלה, ובמידה שלא יהיה חלק מהממשלה תיפול ממשלת לבנון. אפשרות נוספת היא שחיזבאללה יפעל בדומה למה שהחליט כשהיה את משבר התקשורת (חשיפת רשת ריגול לכאורה בלבנון, פ"ו). למרבית השחקנים בזירה אין רצון לדרדר את המצב בלבנון. זהו סוג של מיקרו-קוסמוס של המזרח התיכון כולו מאחר שכולם מעורבים – הסעודים, המצרים, חיזבאללה, לבנון. הירי של צבא לבנון לעבר מטוסי חיל האוויר בזמן טיסות הצילום הופסק כמעט לחלוטין".

בנושא הגיוס לצבא אמר הרמטכ"ל כי צריך להיות שוויון בצבא. "צריך לעבור משירות חובה לחובת שירות. צריך להיפרד ממודל צבא העם. החלטה כזאת תשפר את איכות המתגייסים וזה יעזור גם מבחינה כלכלית. צריך להגיע למצב שכולם יתגייסו או לשירות לאומי או לשירות אזרחי בזק"א, במד"א ובכיבוי אש", סיכם הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully