וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו נער מהצפון שנחבל בטיול שנתי בסוף השבוע

רמי שני וקובי מנדל

18.3.2012 / 13:55

יפתח ספיר, בן 17 מכפר ורדים, מעד לתהום במדבר יהודה כשטייל ביום חמישי עם בני כיתתו. מסוק של חיל האוויר פינה אותו במצב קשה לבית החולים והיום נקבע מותו. אבריו ייתרמו

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מת מפצעיו יפתח ספיר, תלמיד תיכון מהגליל שנפל מגובה במהלך טיול עם בני כיתתו במדבר יהודה בסוף השבוע. ספיר, בן 17 מכפר ורדים שבצפון, נחבל בראשו וסבל מפגיעה רב מערכתית, והבוקר (ראשון) נקבע מותו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הוריו פועלים כעת לתרום את אבריו.

ספיר, בנם של מהנדס אלקטרוניקה ורפלקסולוגית יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 ביישובו. ראש מועצת כפר ורדים, יחיאלי סיוון, אמר לוואלה! חדשות: "כולנו כואבים, זה מאוד קשה לנו. שולחים ילד לטיול, ומצפים שיחזור הביתה בריא ושלם". סיוון סיפר כי יפתח היה תלמיד מצטיין בבית הספר האזורי כברי והיה תלמיד מצטיין. ספיר למד במגמת היסטוריה, ושמח מאוד לקראת הטיול במדבר. "נדרוש לקבל את התחקיר, ולדעת מה קרה שם", אמר סיוון, "אך מנגד, לא נפסיק לטייל בארץ".

ביום חמישי, נפל הצעיר לתהום בעומק של כמה מטרים באזור נחל פרס, בעת שהיה בטיול שנתי, כשהקבוצה ירדה לנחל תחמס, דרומית לצומת הערבה. מחלצים מיחידת הערבה שהוזנקו למקום איתרו אותו כשהוא מחוסר הכרה, והזעיקו למקום את לוחמי יחידה 669 של חיל האוויר.

אורי לב, סגן מפקד יחידת החילוץ ערבה, אמר אז כי הנער נפל למקום שהגישה אליו בעייתית לכלי רכב. לוחמי חיל האוויר שהוקפצו למקום קבעו כי יש לפנות אותו במסוק. הוא נרתם לאלונקה, והוסק לבית החולים בבאר שבע, ובזמן הטיסה בוצעו בו פעולות נוספות לייצוב מצבו. הנער אושפז במשך סוף השבוע, אך מצבו הדרדר והיום קבעו הרופאים את מותו.

נחל תחמס הוא אחד הערוצים המובילים לים המלח. בנחל יש קטעים דמויי-קניון, המגבילים את המטיילים בו בקצב ההליכה בשל הקושי לרדת בהם. עם זאת, האזור פופולרי יחסית בקרב מטיילים והדרכים בו מסומנות בצורה ברורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully