וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט מזנק: ארה"ב ובריטניה פתחו בחשאי את המאגרים לשעת חירום

סוכנויות הידיעות ונדן פלדמן

17.3.2012 / 0:10

אתר "פרוסט-קראנץ'" פרסם טור המונה סימנים לפיהם החלה הספירה לאחור לקראת תקיפה צבאית של ישראל באירן, כשאחד הסימנים הוא פתיחת מאגרי הנפט לשעת חירום של המדינות

ארצות הברית ובריטניה החליטו לפתוח בחשאי את מאגרי הנפט לשעת חירום, על מנת למנוע זינוק נוסף במחיר הנפט למקרה של הפסקת האספקה מאירן. כך דיווח אתמול (שישי) אתר "פורסט-קראנץ'", בטור מיוחד המונה חמישה סימנים לפיהם החלה הספירה לאחור לקראת תקיפה צבאית של ישראל באירן, בתמיכת ארצות הברית.

מחירי הנפט רושמים עליות חדות בשעות האחרונות, לאחר שארה"ב הודיעה כי היא מתגברת את כוחותיה במצרי הורמוז ולאחר שאמש נודע כי אירן תנותק בקרוב מרשת מערכות הסליקה העולמית "סוויפט", בצעד שנועד להקשות על סחר הנפט של המדינה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בפרלמנט, 1 בפברואר 2012. רויטרס
אירן תנותק בקרוב מרשת מערכות הסליקה העולמית "סוויפט" - צעד שנועד להקשות על סחר הנפט של המדינה. אחמדינג'ד/רויטרס

מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, מזנק ב-2.5% ל-125.7 דולר לחבית. הנפט מסוג טקסס מתוק נסחר בוול סטריט בעליות של 1.8% ל-107.09 דולר לחבית. מתחילת השנה עלו מחירי הנפט ב-17%, ואמש פירסם גולדמן סאקס תחזית לפיה חבית נפט מסוג ברנט תיסחר עד תחילת 2013 תמורת 130 דולר.

הצי האמריקאי הודיע היום כי הוא שולח עוד ארבע ספינות וארבעה מסוקים נגד מוקשים למצרי הורמוז. מפקד המבצעים של הצי האמריקאי, אדמירל ג'ונתן גרינרט, בישר לסנאט כי עוד ארבע ספינות, מצוידות בטכנולוגיה לפירוק מוקשים, יישלחו בימים הקרובים מסן דייגו לבחריין על מנת לתת מענה לתרחיש של מיקוש מצרי הורמוז. זאת בנוסף להוראה להעביר לאזור ארבעה מסוקים בעלי יכולת דומה.

למנוע זינוק נוסף במחיר הנפט

כזכור, אירן הזהירה את ארה"ב והמערב כי אחד הצעדים הראשונים שתנקוט בתגובה לסנקציות נגדה היא סגירת מיצרי הורמוז - דרכם עובר רוב הנפט ממדינות המפרץ הפרסי, ובסך הכל כ-40% מאספקת הנפט העולמית. בנוסף איימה אירן שתטמין מוקשים לאורך המיצרים כדי להסיג כוחות צבאיים שינסו לפתוח אותם מחדש.

הסימן הראשון שצוין באתר "פורסט-קראנץ'" לפיו החלה הספירה לאחור לקראת תקיפה צבאית של ישראל באירן הוא ניתוקה ממערכות הסליקה של רשת "סוויפט", האחראית ל-80% מפעולות הסליקה בעולם. הסנקציה תקשה על אירן לסחור בנפט באמצעים אלקטרוניים, ותאלץ אותה לבצע את הסחר רק תמורת מזומן וזהב. הסימנים הנוספים למבצע צבאי באירן הם הרוב בקבינט הישראלי לתקיפה. האתר מצטט דיווח ב"מעריב" לפיו שמונה מתוך 14 שרי הקבינט תומכים במתקפה. סימן ישראלי נוסף הוא המאמץ הרב שמקדיש ראש הממשלה בנימין נתניהו להכשרת דעת הקהל הישראלית לטובת תקיפה.

הסימן החמישי המצוין בטור, ואולי הברור מכולם, הוא המסר שביקשה מזכירת המדינה הילארי קלינטון לשלוח לאירן דרך רוסיה, כי השיחות הקרובות של אירן עם שש המעצמות הן ההזדמנות האחרונה של אירן להימנע מתקיפה צבאית.

ארה"ב נגד אירן - כותרות נוספות
ארצות הברית תכפיל את מספר כלי השיט במפרץ הפרסי
מהלומה לאירן: לא תוכל עוד להעביר כספים בעולם
אובמה: "חלון הזמן לדיפלומטיה עם אירן מתכווץ"

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully