וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון נפגש עם אובמה; "מוקדם מדי לתקוף באירן"

בראיון לרשת NBC שב והבהיר ראש ממשלת בריטניה כי הוא מתנגד לתקיפה ישראלית באירן בשלב זה. "יש עוד הרבה מה לעשות כדי ללחוץ על אירן לבחור בדרך אחרת", אמר קמרון

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, לא שולל אפשרות של תקיפה באירן, אך סבור כי עדיין לא הגיע הזמן לכך, ויש לתת הזדמנות לסנקציות להשפיע. "אני לא חושב שפעולה צבאית של ישראל תהיה מוצדקת במצב שבו אנחנו נמצאים היום", אמר קמרון בראיון לרשת NBC האמריקאית שפורסם היום (שישי), לאחר פגישתו השבוע עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

"אני לא חושב שהישראלים צריכים לצאת לפעולה עכשיו", הבהיר קמרון. "אמרנו להם שלא יעשו זאת ואמרנו שלא נתמוך בכך אם יפעלו כך. היינו מאד ברורים". עם זאת, הוא ציין כי בריטניה נשארת בת ברית של ישראל וכי יש לה זכות קיום כמדינה דמוקרטית.

"מאד מאד חשוב שישראל תדע שיש לה בנות ברית כמו ארצות הברית, כמו בריטניה, אבל אני לא תומך בפעולה עכשיו בגלל, שבכנות, יש לנו עוד דרך ללכת בהטלת סנקציות ונקיטת צעדים קשים נגד המשטר, ולהבהיר להם שהם צריכים לבחור בדרך אחרת", הוסיף ראש ממשלת בריטניה. "הם יכולים להחזיק בגרעין למטרות אזרחיות. אם יוותרו על רצונם להשיג גרעין לצבאי, יוכל להיות להם עתיד כמדינה שיש לה יחסים יותר תקינים עם שאר העולם. עלינו להמשיך את הלחץ כדי לעודד אותם לבחור באפשרות הנכונה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון במסיבת עיתונאים בבית הלבן מרץ 2013. רויטרס
"לא תומך בפעולה עכשיו". קמרון ואובמה השבוע./רויטרס

קמרון נשאל בראיון האם הוא יוכל להרשות לעצמו לארח נציגים מרחבי העולם באולימפיאדה בלונדון במהלך או אחרי תקיפה ישראלית באירן. "אני מאד בטוח שנעשה זאת בכל מקרה. אני לא תומך בפעולה ישראלית בתקופה זו. אני חושב שיש עוד הרבה מה לעשות כדי ללחוץ על אירן לבחור בדרך אחרת", השיב קמרון. "אנחנו לא מסירים אף אופציה מהשולחן. בריטניה מאד ברורה - כמו ארצות הברית. אנחנו לא שוללים ביצוע פעולה או תמיכה בכך, אבל זה לא היכן שאנו נמצאים עכשיו. כעת צריך להגביר את הלחץ, לגרום לאירנים לחשוב שוב".

קמרון הוסיף כי הוא מבין את התחושה הקשה של ישראל בנוגע לטהרן. "אני לא רוצה לראות אירן עם נשק גרעיני", ציין והבהיר כי מדובר בסכנה לכל העולם, לא רק למזרח התיכון. "קיימת סכנה שלאירן יהיו יכולות לתקוף מעבר לאזור. זה האינטרס שלנו שלאירן לא יהיה נשק גרעיני. לכן אנחנו מגבירים את הלחץ. אנחנו תמיד פועלים יחד ותמיד נפעל יחד".

"חלון הזמן לדיפלומטיה עם אירן מתכווץ"

במסיבת עיתונאים שקיים קמרון השבוע בוושינגטון יחד עם נשיא ארצות הרית, הבהיר אובמה כי חלון הזמן לפתרון דיפלומטי בנושא הגרעין האירני הולך ומצטמצם. עם זאת, הוא ציין כי שתי המדינות מאמינות כי עדיין ישנו מספיק "זמן ומקום" למציאת פתרון, והוסיף כי שני המנהיגים הסכימו להמשיך ולהפעיל לחץ על אירן.

אובמה קרא גם לאירנים לנצל את ההזדמנות לקיים מגעים עם הקהילה הבינלאומית, כדי להימנע מ"השלכות נוראיות יותר". עד עתה, הוסיף, איר התעכבה ומשכה זמן במגעים הדיפלומטיים.

עוד בנושא
אובמה: "חלון הזמן לדיפלומטיה עם אירן מתכווץ"
ארצות הברית תכפיל את מספר כלי השיט במפרץ הפרסי
נתניהו בירך על הגבלת אירן: "מתואם עם האמריקאים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully