וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפצה לביקור: זן חדש של צפרדע התגלה בניו יורק

ג'רמי פיינברג, חוקר מניו ג'רזי, סיפר כי הבחין בצפרדע המנומרת שהשמיעה קול שונה מהרגיל. מדענים מאמינים כי בעבר היא התפרשה בכל ניו יורק - והתרכזה באצטדיון של היאנקיז

קפצה לבלות בעיר הגדולה: זן חדש של צפרדע מנומרת התגלה לאחרונה בסטטן איילנד שבניו יורק. התגלית הלא צפויה, באזור אורבני לחלוטין, ריגשה עד מאד את ג'רמי פיינברג, חוקר באוניברסיטת ראטג'רס בניו ג'רזי, שהבחין במספר צפרדעים שקרקרו בקול שונה.

פרט לגילויה של הצפרדע בסטטן איילנד, תצפיות איתרו פרטים נוספים של הזן החדש בחלקים אחרים של ניו יורק ושל ניו ג'רזי, חלקם בקרבת פסל החירות. מדענים מאמינים כי החיה הייתה נופצה בעבר בכל שטחה של ניו יורק, וכי מרכז מושבה אף היה באצטדיון הבייסבול של היאנקיז ברובע הברונקס.

"כששמעתי לראשונה את הצפרדעים קוראות, זה היה כל כך שונה, ידעתי שיש פה משהו לא רגיל", סיפר פיינברג ל-BBC. הוא הבחין כי במקום הנחירה הארוכה שמשמיעה הצפרדע המנומרת, הזן החדש משמיע קרקור ארוך וחוזר. הצפרדעים זהות במראן לצפרדעים מנומרות אחרות, אך ניתוח גנטי הראה כי מדובר בזן חדש שלא היה ידוע עד כה למדע.

מעל תריסר תת-זנים של הצפרדע המנומרת מוכרים כיום למדע. "זה מדהים שזן יהיה לא מוכר במשך זמן כה ארוך באזור כזה", אמר פרופסור בראד שפר, אחד ממחברי המחקר. "זה מראה שאפילו בעיר הכי גדולה בארה"ב ישנן עדיין זנים חדשים וחשובים שמחכים להתגלות ויכולים לאבוד ללא שימור".

עוד באותו נושא:
בארץ: ע?ג?ל??ש?ו?ן ש??חו?ר-ג??חו?ן נוספת אותרה בצפון
הצב ששב: התגלה זן צב ענק בגלפאגוס שנחשב לנכחד
זן נדיר: כך נראים צאצאים של טיגריסית ואריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully