וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצב ששב: התגלה זן צב ענק בגלפאגוס שנחשב לנכחד

הזן הנדיר התגלה לאחר מחקר שבדק דגימות דם מתוך 1,600 צבים באי. דארווין פגש את הצב הענק במסעותיו לאיים המפורסמים ב-1835, אך עקבותיו נעלמו באותה מאה בעקבות ציידים

לטבע חוקים משלו: מין של צב שנחשב כנכחד מאמצע המאה ה-19 התגלה באי איזבלה – האי הגדול ביותר בגלפאגוס שבאקוודור. במחקר שנערך באיים ופורסם אמש (ראשון) נבדקו דגימות דם שנלקחו מ-1,600 צבים והתגלה כי ל-84 מהם היה לפחות הורה אחד מזן קלנוידיס אלפנטופוס גזעי שחי בקצה השני של קבוצת האיים.

"זו אחת מהתגליות המרגשות שראיתי בגלפאגוס כבר הרבה זמן" אמרה ל-USA TODAY לינדה קיוט, מדענית באי. הצב הענק הוא בין המינים הגדולים של זוחלים בעולם. המגוון הרחב של הזנים שפגש המדען צ'רלס דארווין במסעותיו לגלפאגוס ב-1835 היו חלק במה שעורר אותו לכתוב את התיאוריה שלו על האבולוציה. אך בתוך כמה שנים ממסעו, הצב מזן קלנוידיס אלפנטופוס, נעלם כלא היה, בעיקר בשל ספינות ציידי לווייתנים ופיראטים שצדו את הצבים למאכל.

אדלגיסה קקון, ביולוגית אבולוציונית באוניברסיטת ייל, סיפרה כי "הדרך היחידה שבני הכלאיים האלה יכלו להיווצר היא באמצעות חיות מהאי פלוראנה שעדיין חיות על האי, משום שחלקם בני כלאיים מהדור הראשון". החוקרים מתכננים לקיים השנה סדנת מחקר ולדון על הממצא המרגש וכמו כן לשוב לגלפאגוס בסוף השנה האזרחית בחיפוש אחר צבים בפלוראנה. אם יימצאו צבים בעלי דם "טהור" הם יועברו לאיי הולדת אבותיהם. אם יימצאו רק בני כלאיים תיבנה תוכנית רבייה שתשאף לקרב בין צבים דומים כדי שבעתיד יועברו לפלוראנה.

עוד בנושא:
התגלתה צפרדע שלא קשה לבלוע: בגודל של זבוב
הפתעה מקפצת: ע?ג?ל??ש?ו?ן ש??חו?ר-ג??חו?ן נוספת אותרה בצפון
חיות מסביב לעולם: פנגולין ענק בתאילנד, שימפנזה בשמש האוסטרית, וטיגריס לבן בסינגפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully