וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים חרדים מחו: "לא נותנים לנו זמן לתפילה"

15.3.2012 / 21:30

במכתב לראש אכ"א, התלוננו חיילים על כפייה חילונית "שלא הייתה מביישת את אויבי ישראל". לדבריהם, הדבר גרם להם "לעזוב את הדת ולגלח את הזקן". דובר צה"ל: הטענות לא נכונות

חיילים חרדים מפלוגת "נצח יהודה", המאבטחים את בסיס סירקין ליד פתח תקווה, שלחו אתמול (רביעי) מכתב לראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, והעלו בו טענות, לכאורה, להתנכלות מצד מפקד הפלוגה. לדבריהם, הוא מנע מהם אורח חיים דתי, בניגוד לפקודות מטכ"ל. המכתב שנשלח לראש אכ"א מבוסס על עדויות שנאספו מחיילים חרדים המשרתים בבסיס. לדבריהם, לא ניתן להם זמן להתפלל את תפילות השחרית והמנחה. גורם צבאי מסר כי המכתב התקבל בלשכתה של ברביבאי וכי הוא נבחן.

במכתב נאמר כי על פי החלטת מפקד הפלוגה, החיילים שביקשו להתפלל או ללמוד, היו צריכים לקבל אישור מסגל הפיקוד. החיילים החרדים מחו על כך שחיילים אחרים - חילונים – אינם צריכים לקבל אישור לפני שהם "הולכים למועדון או לפינת העישון". לדבריהם, כל התלונות נפלו על אזניים ערלות. בתלונתם לראש אכ"א, אמרו החיילים כי הם "נאלצים לחלל את השבת באופן הנוגד את ההלכה ואת פקודות מטכ"ל".

לדברי אחד החיילים, "לפני כשבועיים הותקן בבסיס שער חשמלי, שהחיילים נאלצים לפתוח אותו בשבת, וגם פטרול ממונע נוגד את הפקודה. על אף שאנחנו חיילים חרדים, מכריחים אותנו לבצע את המשימות".

"מסכי פלזמה הותקנו בחדרים, בניגוד לאורח החיים הדתי-תורני"

במכתב נאמר החיילים מצפים שצה"ל יעמוד בתנאי השירות המובטחים לגדוד החרדי. "בפועל, מותקנים בחדרים טלוויזיות ומסכי פלזמה, בניגוד גמור לאורח חיים דתי-תורני. התנהלות זו, וכפייה זו - שלא הייתה מביישת את הגרועים שבאויבי ישראל - הביאה לכך שארבעה חיילים מהגדוד עזבו את הדת, גילחו את זקניהם והסירו את כיפותיהם. אוי לעיניים שכך רואות, ואוי לאוזניים שכך שומעות".

רבנים שצירפו את חתימותיהם למכתב, טוענים כי מעשי המפקדים ימנעו מחיילים חרדים אחרים להתגייס לצה"ל, מחשש שהצבא יקשה על שמירת אורח חיים דתי. הרבנים, שמייצגים את החיילים, התריעו כי לא יהיה מנוס מהעברת הפלוגה לבסיס אחר או מטיפול נקודתי בסגל המפקדים.

מדובר צה"ל בתגובה: "מבדיקה שנעשתה עולה כי הטענות אינן נכונות. בצה"ל, בהיותו 'צבא העם', משרתים מגוון האוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית. מטבע הדברים, מתחים הקיימים בחברה באים לידי ביטוי גם בצה"ל. בצה"ל מודעים למתחים אלו ופועלים על פי הפקודות והכללים כפי שנקבעו בשיתוף עם הרב הצבאי הראשי, על מנת לשמר את האיזון בין נחיצות ביטחונית, מיצוי יעיל של כוח אדם ושוויון הזדמנויות.

עוד באותו נושא:
מי פותר בעיות בתנאי שירותם של חיילים חרדים? הרב
השסע הדתי-חילוני עלול לפורר את צה"ל
מקים הנח"ל החרדי: "צה"ל לא יגייס חרדים בכפייה"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully