וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות מלחמה באפריקה: אתיופיה תקפה באריתראה

ממשלת אתיופיה הודיעה כי צבאה "תקף בהצלחה" בסיסים בשטחה של המדינה השכנה, אויבת ותיקה, בתגובה לחסות שהיא מעניקה ל"ארגונים חתרניים" שהוציאו לפועל פיגועים בשטחה

התחממות במזרח אפריקה: כוחות של צבא אתיופיה פתחו היום (חמישי) במתקפה בשטחה של אריתראה, שיחסיה עמה מתוחים מאז המלחמה בינן לפני עשור. בהודעה רשמית מטעם ממשלת אתיופיה נאמר כי התבצעה "מתקפה מוצלחת" נגד בסיסים צבאיים בשטח המדינה השכנה.

דובר הממשלה באדיס אבבה, שימלס כמאל, הסביר כי על הפעולה הוחלט משום שאריתראה עורכת אימונים ל"ארגונים חתרניים" שהוציאו לפועל פיגועים בשטחה: "ממשלת אריתראה המשיכה להוציא לפועל התקפות באתיופיה באמצעות ארגונים שתחת חסותה. ההתקפות האחרונות נגד תיירים באתיופיה הן אחת הסיבות העיקריות לפעולה שלנו".

לדברי שימלס, הפעולה היום נעשתה בעומק של כ-15 קילומטרים בשטח אריתראה, באזורי גלקלאי וגימבינה. כל הכוחות, לדבריו, שבו לאתיופיה. הוא לא הרחיב לגבי אופי הפעילות שנעשתה מעבר לגבול, ולא מסר פרטים לגבי נפגעים. הוא הוסיף כי מבחינת אתיופיה, הפשיטה "אינה מהווה עימות צבאי ישיר בין המדינות", וכי להערכתו, אין זה סביר שאריתראה תגיב: "היא לא מצויה בעמדה לפתוח במתקפת-נגד".

אתיופיה האשימה את אריתראה באחריות לפיגוע שבוצע בינואר האחרון במחוז אפאר הנידח בצפון המדינה, שם נרצחו חמישה תיירים ונחטפו שניים נוספים (ששוחררו בינתיים). באריתראה דחו אז בתוקף את ההאשמות, ואף אמרו כי "זה טרנד באתיופיה, להאשים את אריתראה בכל דבר".

כוחות של צבא אתיופיה בפאתי העיר ביידואה, סומליה, פברואר 2012. AP
כוחות של צבא אתיופיה בחודש שעבר, במהלך פעילות בסומליה השכנה, בשיתוף עם צבאה, נגד מיליציית "אל-שבאב"/AP

כ-80,000 בני אדם נהרגו במלחמה בין אתיופיה לאריתראה שהשתוללה בשנים 1998-2000. בשנה האחרונה, הולך וגובר מחדש המתח בין הצדדים. ראש ממשלת אתיופיה, מלס זנאווי, אמר באפריל האחרון כי אתיופיה תתמוך באופן פעיל בארגוני אופוזיציה אריתראיים כדי לסייע להם בהפלת השלטון. אתיופיה גם האשימה את אריתראה באחריות לפיגועים באדיס אבבה בינואר 2011, בזמן פסגת איחוד אפריקה בעיר. אריתראה נתונה בימים אלו לסנקציות בינלאומיות בשל דיווחים על הפרות זכויות אדם נרחבות בשטחה, ובשל תמיכתה במיליציית "אל-שבאב" האיסלמית בסומליה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully