וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: 5 תיירים נרצחו בפיגוע, עוד 2 נחטפו

מחבלים תקפו קבוצה של תיירים אירופים באזור נידח בצפון המדינה. נחטפו שני תיירים גרמנים, ולצדם שני מקומיים. אתיופיה מיהרה להאשים את אריתיראה השכנה - שמכחישה בתוקף

שני גרמנים, שני הונגרים ואוסטרי נרצחו אמש (שלישי) בידי מחבלים במחוז אפאר הנידח בצפון אתיופיה, סמוך לגבול עם אריתריאה, באזור בו קבוצות מיליציה פועלות לעתים קרובות. כך אישרו היום הרשויות באדיס אבבה. דובר הממשלה, ברקט סימון, הוסיף כי עוד שני תיירים, הונגרי ואיטלקי, נפצעו בפיגוע, וארבעה נוספים נחטפו: שני תיירים גרמנים, ושני אתיופים - נהג ושוטר.

אפאר הוא אזור נידח בקרן אפריקה, הנחשב לאחד המקומות הקשים ביותר להישרדות בעולם. באזור זה תועדה הטפמרטורה השנתית הממוצעת הגבוהה ביותר אי פעם: 34.4 מעלות. הוא תואר בידי מטיילים אמיצים שביקרו במקום כ"ארץ המוות הוודאי". בכל זאת, מגיעים לאזור מדי שנה כ-500 תיירים מערביים הרפתקנים, נוסף על חוקרים ועובדי סיוע של האו"ם. אלו גם אלו זוכים לחזות בכמה פלאי טבע מיוחדים לאזור, בהם הרי הגעש בעמק דאנאקיל.

ההרוגים והחטופים היו חלק מקבוצה מאורגנת של 27 בני אדם, בהם גם אמריקאים, אוסטרלים ובלגים. באתיופיה מיהרו להאשים בפיגוע את אריתריאה, עמה ניהלה לפני עשור מלחמה עקובה מדם. לטענת האתיופים, שלטונות אריתראה אימנו וחימשו את המחבלים. נציג אריתריאה באיחוד אפריקה מיהר לדחות את ההאשמות. "זה פתטי, שקר מוחלט", אמר. "זה טרנד באתיופיה, להאשים את ראיתראה בכל דבר".

בשנת 2007 אירע מקרה דומה במחוז אפאר. מחבלים חטפו חמישה תיירים אירופים ושמונה מקומיים. הם הועברו לאריתריאה, ושוחררו בהמשך בתיווך ממשלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully