וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "המדינה מעדיפה לשלם לאברכים ולא למורים"

בכנס חינוך באוניברסיטה העברית הבהיר לפיד כי במידה שיכהן כשר החינוך, יבטל את בחינות הבגרות, למעט אלה במתמטיקה, אנגלית והבנת הנקרא. "משרד החינוך הקים תעשיית מבחנים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הפוליטיקאי הטרי ואיש התקשורת לשעבר, יאיר לפיד, הציג אמש (רביעי) את משנתו החינוכית בירושלים, בה נשא דברים בכנס החינוך של תא ההתעוררות באוניברסיטה העברית. לפיד, שהאשים השבוע את הצד הפלסטיני במצבו הסבוך של המשא ומתן המדיני, התפנה לעסוק הפעם בתחום אותו הוא מייעד לעצמו בתור שר עתידי בממשלה הבאה – החינוך. "הבעיה מתחילה כשמישהו מנצל את אזורי החוזק של הילדים שלנו, כדי לעלות את אחוזי הזכאות לבגרות או כדי לשפר את יחסי הציבור של משרד החינוך", אמר.

לפיד, שנוהג להביא את מערכת החינוך הפינית כדוגמה למערכת חינוך אידיאלית בעיניו, ציין כי במדינה הסקנדינבית "יש ארבע בחינות בגרות בלבד; באנגליה קיימות שלוש בחינות כאלה ובצרפת ארבע. בישראל ישנן 265 בחינות בגרות. למה? כי אז לא צריך לסמוך על המורים וגם לא על התלמידים".

לדבריו, מערכת החינוך בישראל הקימה "תעשיית מבחנים", שאינה נעלמת מבני הדור הצעיר. "אתם באמת חושבים שהם לא מבינים שהנסיון לתחמן את הממוצע הוא הבעת אי אמון בהם, הבעת אי אמון במערכת והבעת אי אמון ביכולת של המורים שלהם לעניין אותם?", תהה לפיד.

" מערכת החינוך מפוחדת ומבוהלת"

"הדבר הראשון שאני אעשה, אם וכאשר אהיה שר החינוך הוא, הוא לבטל 262 בחינות בגרות מתוך ה-265", הבטיח לפיד. להבנתו, תלמידי התיכונים "צריכים להיבחן במתמטיקה, אנגלית והבנת הנקרא – זה מספיק. כשיגדלו, יקיימו בחינת כניסה לאוניברסיטה, כמו בכל מקום אחר בעולם".

"אם תרצו לדעת איפה הכסף באמת נמצא", חזר לפיד על סיסמת הקמפיין שהחל לאחרונה, "אתם מוזמנים לקרוא את תקציב משרד החינוך, בו תמצאו 909 מיליון שקלים שהולכים לאברכים שלא לומדים דבר בתוך משרד החינוך". לפיד ביקר את הקצבאות המוענקות לאברכים, כשאמר כי "ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה אין כסף לשלם למורים אבל יש כסף לשלם לתלמידים".

לטענת לפיד, "למערכת אין אמון אפילו בעצמה, מערכת החינוך מפוחדת ומבוהלת, עד שאינה מסוגלת להחליט האם ילד חרדי בן שבע צריך ללמוד אנגלית או לא, והיא משאירה החלטה זו למגזר אליו הוא משתייך. המדינה פותרת את תלמידיה מהשקפת עולמה ומערכיה הבסיסיים ביותר, ובעיקר – פותרת עצמה מזכותה וחובתה המוסרית להשמיע את דעתה לגבי התכנים שתלמיד צריך ללמוד בבית הספר".

עוד בנושא
לפיד על הקיפאון בתהליך המדיני: הפלסטינים אשמים
למרות הכניסה לפוליטיקה: יאיר לפיד ינחה את "שרים בכיכר"
לאור הביקורת: הנוסח של "חוק לפיד 2" שונה ואושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully