וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים בדרום חזרו לביה"ס, בנתיבות רק באופן חלקי

רמי שני

14.3.2012 / 9:33

לאחר נפילת רקטת גראד אמש במגרש חניה במרכז נתיבות, ההורים המודאגים לא מיהרו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר בעיר, זאת למרות הנחיית פיקוד העורף. בעירייה הביעו הבנה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שבוע של חופש בגלל ההסלמה בדרום ועל רקע הפסקת האש המתוחה, חזרו הבוקר (רביעי) רוב תלמידי יישובי הדרום ועוטף עזה ללימודים. יחד עם זאת, לאחר שאמש נורתה רקטת גראד שהפרה את הפסקת האש והתפוצצה במרכז מגרש חנייה הסמוך לבניין מגורים בנתיבות וגרמה לנזק רב במקום, התלמידים בעיר שבו לבתי הספר רק באופן חלקי. ראש העיר, ביחד עם אנשי הנהלת העירייה קיימו הבוקר הערכת מצב כדי לעמוד על שובם של התלמידים וראו שישנה חזרה של כ- 60% מהתלמידים בלבד. הם הביעו הבנה נוכח החלטת רבים מן ההורים שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר.

ילדים בדרום חזרו לבית הספר, פברואר 2012. דייב בוימוביץ'
הילדים חזרו לבית הספר, היום באשקלון/דייב בוימוביץ'

"אפשר להבין את ההורים כי מרבית בתי הספר בנתיבות אינם ממוגנים", אמר משה מימון, מנכ"ל עיריית נתיבות, "בסיור שלנו ראינו כי ישנה חזרה של כ-60% מהתלמידים לבתי הספר. צריך לציין. שבבתי ספר רבים מתוך קצת יותר מ-20 מוסדות חינוך בעיר אין מבנים ממוגנים. לא מעט מהם לומדים בכלל במבנים יבילים ומסכנים את מי שנמצא שם במידה ונורות רקטות לעבר העיר". לעומת נתיבות, נראה כי בשאר בתי הספר בדרום חזרו התלמידים ללימודים כמעט באופן מלא, לאחר שבוע של היעדרות.

12 רקטות בכ-32 שעות של רגיעה

כתוצאה מהתפוצצות הרקטה בנתיבות אדם אחד נפצע קל מאוד מרסיסים בידו ו-13 אחרים הוגדרו כנפגעי חרדה. בתגובה, במהלך הלילה תקף חיל האוויר ברצועה. דובר צה"ל מסר כי התקיפות כוונו למוקדי פעילות טרור, וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מוקדם יותר אמש דיווחו מקורות פלסטינים כי צה"ל ירה פגזים לעבר שטחים פתוחים ממזרח למחנה הפליטים מוראזי שבמרכז רצועת עזה. לא דווח על נפגעים.

מאז הוכרזה הרגיעה שלשום בלילה, נפלו בשטח ישראל למעלה מ-12 רקטות קסאם ופצצות מרגמה. שתיים מהן נפלו אמש בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

עוד באותו נושא:
חוזרים לשגרה: התלמידים בדרום שבים ללימודים
בדרום מסרבים לחזור לשגרה: "בעיית הירי לא נפתרה"
הג'יהאד האיסלמי: "תתכוננו לשהות ארוכה במקלטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully