וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: חייל אמריקאי השתולל והרג 10 אזרחים

לאחר מהומות שריפת הקוראן, המתח במדינה רק מחריף: החייל, שסבל מהתמוטטות עצבים, יצא מבסיסו בקנדהאר והחל לירות סביב, לפני שהסגיר עצמו. בנאט"ו יחקרו את "התקרית המצערת"

תקרית נוספת במדינה הנפיצה: אם לא די בזעם הציבורי הגואה באפגניסטן כלפי כוחות ארצות הברית ונאט"ו בעקבות תקרית שריפת הקוראן בחודש שעבר, התרחש הבוקר (ראשון) מקרה נוסף שעלול להצית מחדש את המדינה: חייל אמריקאי במחוז קנדהאר הדרומי, שככל הנראה סבל מהתמוטטות עצבים, יצא מבסיסו, החל לירות באזרחים מחוצה לו, והרג כמה מהם. לפי מידע שמסר ל-BBC המושל המחוזי, טורילאי וויסה, החייל הצליח להרוג עשרה אזרחים ולפצוע חמישה נוספים.

התקרית התרחשה לפנות בוקר. החייל יצא מבסיסו בסביבות השעה 3:00, ומיד פתח באש. מנהיגים שבטיים באזור טענו כי בין ההרוגים ישנם גם נשים ולידים. מיד לאחר המקרה הסגיר החייל את עצמו לידי הכוחות האמריקאיים במקום. מנאט"ו נמסר כי מפקדי הכוחות באזור עומלים יחד עם עמיתיהם האפגנים לחקור את "התקרית המצערת עד מאוד". משגרירות ארה"ב בקאבול נמסר כי באזור התקרית, מחוז פונג'אווי, כבר פרצו הפגנות מחאה בעקבותיה, והממליצו להימנע מהגעה לאזור.

הרג אזרחים בידי כוחות הקואליציה הבינלאומית באפגניסטן הוא מוקד חיכוך קבוע בין ממשלתו של הנשיא חמיד קרזאי לכוחות הזרים. על כך נוספה בחודש שעבר תקרית שריפת הקוראן בבסיס ב?גר?ם, שהובילה למהומות נרחבות ברחבי המדינה, במהלכן נהרגו בסך הכל 30 אפגנים מאש כוחות הביטחון. כמו כן, במספר תקריות מאז האירוע הפנו חיילי צבא אפגנים את נשקם נגד הכוחות הזרים, והרגו בסך הכל שישה חיילים אמריקאים ובריטים. אחד ממעשי הנקמה הבולטים היה פיגוע בשדה התעופה בג'לאלאבד לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully