וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בהגבלת הפלות ובמאסר למדירי נשים

פנחס וולף

11.3.2012 / 0:01

החוק ביוזמתו של ח"כ ניסים זאב מש"ס, נועד לאסור הפלת עוברים בני 22 שבועות ומעלה, מאחר שמדובר ב"רצח". במקביל, תדון הוועדה בחוק שמציע להטיל עונשי מאסר על מדירי נשים

ימים ספורים לאחר ציון יום האישה הבינלאומי, ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בשתי הצעות חוק הנוגעות בזכותן ובחובתן של נשים. הצעת חוק אחת, של חבר הכנסת ניסים זאב (ש"ס) קובעת כי ייאסר על נשים לבצע הפלה בעובר בן למעלה מ- 22 שבועות. הצעת חוק נוספת, של חברי הכנסת נחמן שי ודליה איציק (קדימה), קובעת עונש מאסר של שלוש שנים ל"מדירי הנשים".

על פי הצעת החוק של זאב, ניתן יהיה לבצע הפלה רק בתנאי שההיריון נובע מגילוי עריות או מיחסים אסורים, אם גניקולוג מוסמך קבע כי המשך ההיריון מסכן את האישה, אם נמצאו בעובר מומים חמורים, או אם נקבע שהוא אינו בחיים. לפני שהוועדה הרפואית תאשר את ביצוע ההפלה, היא תחוייב לוודא שהאשה נתנה את הסכמתה מדעת לאחר שקיבלה ייעוץ הולם, ונמסרו לה חלופות אפשריות במקום הפלה. לדברי זאב, ההערכה הבלתי רשמית היא שמדי שנה מתבצעות 80 אלף הפלות בישראל, רק כרבע מהן נעשות באופן חוקי. הוא הוסיף כי גם במדינות נאורות רבות באירופה ובארצות הברית נאסרו הפלות בשבוע ה-14 עד ה-20 להיריון.

"בגיל 22 שבועות העובר הוא בר חיים, והפסקת הריון בגיל זה היא רצח של העובר ולא 'הפלה'", קבע זאב בדברי ההסבר להצעת החוק. "לכן, הטענה שמניעת הפלה היא התערבות בחופש האישה ובזכויותיה לגבי גופה, אינה יכולה להצדיק את הפסקת ההיריון בשלב זה. הפסקת הריון כשמדובר בעובר שגילו מעל 22 שבועות מתבצעת באופן אכזרי בדרך של המתת העובר בתוך הרחם באמצעות זריקה, והשראת לידה להוצאתו מרחם האשה, בין אם בשלמותו ובין אם על ידי ריסוק אבריו ושאיבתם, תוך גרימת סבל ועינויים לעובר", אמר.

"הדרת הנשים מחייבת פתרון פוליטי"

הצעת החוק השניה, של חברי הכנסת שי ואיציק, הוגשה לפני כחודש וחצי, בתקופה בה נושא הדרת הנשים עלה לכותרות בעקבות דחיקת הנשים בקווי האוטובוס המופרדים ותקיפתן בידי קיצונים בבית שמש. ההצעה קובעת כי כל מי שיפעל להדרת נשים, בכל צורה שהיא, יהיה צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר.

"אישה שנפגעת בשל הדרתה מהמרחב הציבורי אינה חווה פגיעה אישית בלבד, אלא פגיעה קבוצתית בעלת חשיבות וצביון פוליטי-חברתי, ולכן תופעה כזו מחייבת התמודדות רצינית וכלל מערכתית", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "בעייתה של פלונית אינה בעייתה האישית, אלא גילוי של בעיה נרחבת הרבה יותר אשר מחייבת פתרון פוליטי, הכולל תיקון לחוק העונשין. זאת ועוד, על החוק הפלילי להתאים עצמו לערכי החברה המשתנים".

לדברי המציעים, מדובר ב"התנהגויות ואמירות המתרחשות בתדירות גבוהה ופוגעות קשות ברגשותיה של האישה, בדימויה העצמי, בחופש שלה, באמונה שלה בעצמה ובכוחותיה". עוד הוסיפו כי "התנהגות של הדרת נשים גורמת סבל רצוף ומתמשך. על כן מוצע לתקן את חוק העונשין בשני אופנים: האחד, החוק יגדיר מהי הדרת נשים. השני, הוספת עבירה המטילה עונש מאסר על מי שפועל להדרת נשים".

עוד בנושא:
שופט שלום בירושלים: "הדרת נשים - הבלטה של התקשורת"
גם במודעות אזכרה - תמונת הנרצחת מאיתמר טושטשה
הרב יהודה דרעי: מאשרים הפלות בקלות בלתי נסבלת
לפני שנה: מגמת ירידה בשיעור הפסקות ההיריון בישראל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully