וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט שלום בירושלים: "הדרת נשים - הבלטה של התקשורת"

גלעד גרוסמן

29.12.2011 / 18:00

השופט אביטל חן התייחס במהלך דיון בהארכת מעצרו של חרדי שירק לעבר כתבת גלי צה"ל ותקף כתב ערוץ 10 לנושא הדרת הנשים ואמר כי התופעה "איננה מכת מדינה כמו גניבות הרכב"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

תופעות הדרת הנשים שנחשפה בעיר בית שמש ומעוררת סערה מאז במדינה כולה איננה "מכת מדינה, למרות שהיא מובלטת מאוד בתקשורת", כך קבע היום (חמישי) שופט בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, במהלך דיון בהארכת מעצרו של משה פרידמן, שנאשם בתקיפת הממונה על החינוך בעיריית בית שמש ובתקיפות נוספות. "לא מדובר באינתיפאדה או בגניבות כלי רכב, באותו גל של התנגדות והתפרעות בבית שמש שסופו שידעך בזמן הקרוב וכך יש לקוות", כתב השופט לאחר הגשת כתב האישום.

מעצרו של פרידמן, שגם נאשם כי דחף כתב של ערוץ 10 ולפני שלושה חודשים ירק לעבר כתבת גלי צה"ל טל יחזקאלי וכינה אותה "שיקסע". השופט כתב שיש להתייחס להתנכלות ליחזקאלי בנפרד מאירוע התקיפה של הממונה על החינוך בבית שמש, ריצ'רד פרס והאריך את מעצרו של פרידמן בעשרה ימים שכן מדובר בשני מקרי תקיפה נפרדים בפרק זמן קצר יחסית.

למרות אמירתו על תופעת הדרת הנשים בכללותה, הארכת המעצר הממושכת יחסית עולה בקנה אחד עם עמדת המשטרה שמבקשת להחמיר עם מי שיפלה נשים. כך למשל, מוקדם יותר היום ולאותו בית משפט הוגש כתב אישום נגד שלמה פוקס, בן 44 תושב העיר, בגין הטרדה מינית, אחרי שצעק אמש "פרוצה" לעבר החיילת דורון מטלון שנסעה באוטובוס וסירבה לעבור למושביו האחוריים. בדיון טען פרקליטו יאיר נהוראי כי "מדובר בפרשנות חדשנית לסעיף הטרדה מינית", וכי הטרדה מינית פירושה ליצור פעולה מינית וכי אין בקללה עניין שכזה. "אנחנו נמצאים במצב שנכנסת משטרת מחשבת", אמר נהוראי, והוסיף כי מרשו "ניסה להתרחק מהמיניות ועלה לאוטובוס עם הפרדה בין גברים לנשים". בתוך כך, ציין "החלטה שכזאת אין פירושה מדרון תלול אלא מפלי ניאגרה".

"אישה לא צריכה לעבור קדימה בשביל לכרטס"

השופטת אילתה זיסקינד דחתה את הדברים ואמרה כי חוק למניעת הטרדה מינית כולל גם התייחסות מבזה ומשפילה לאדם ביחס למינו והחוק לא דורש דבר מיני". היא הוסיפה כי "חוקי היסוד קובעים כי אין להפלות אנשים בשל מיניותם", הורתה לשלוח את פוקס לתסקיר שירות מבחן כדי לבחון אם יש מקום לשלוח אותו למעצר בית מלא לאחר ששוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, ביניהם הרחקה מירושלים ומבית שמש ואיסור עליו להשתמש בתחבורה הציבורית.

לפי כתב האישום שהגישה המשטרה, פוקס והחיילת, דורון מטלון, נסעו בקו 49 של אגד בשדרות לוי אשכול בירושלים. כרטיסנים עלו לאוטובוס באחת התחנות, וביקשו מהנוסעים להסדיר את התשלום. אחת הנשים שישבו באוטובוס ביקשה לעבור לחלקו הקדמי כדי לשלם לנהג, ולפי המתואר בכתב האישום, פוקס העיר לנוסעת כי "אישה לא צריכה לעבור קדימה בשביל לכרטס, ועליה לשוב לחלק האחורי".

פוקס פנה לאחר מכן למטלון, שעמדה באוטובוס מכיוון שיתר המקומות היו תפוסים, ו"הורה" גם לה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס, כיוון שמדובר באוטובוס מהדרין בו נשים יושבות מאחור. מטלון ענתה לו שנשים יכולות לשבת היכן שירצו, ופוקס השיב לה: "פרוצה, פרוצה, פרוצה, אין לך כבוד. את עומדת בין אברכים, וזו בושה". החיילת התחילה לבכות, ופנתה לכרטיסנים לעזרה. הם הזעיקו שוטרים, שעצרו את פוקס.

הדרת נשים - כותרות אחרונות:
החרדי שקרא לחיילת "פרוצה" מואשם בהטרדה מינית
חדש בסניף רמי לוי בביתר עילית: תור לגברים בלבד
נתניהו לטייסות: "נשים ישבו בתא הטייס ובכל מקום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully