וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הנאשמים בתקיפת החיילים בחיפה נמלטים מהזירה

קובי מנדל

8.3.2012 / 19:07

היום הוגש כתב אישום נגד כמה מהנאשמים בתקיפה, ולפיו הם חשדו שהחיילים רגמו את בתיהם באבנים. בית המשפט אינו מייחס מניע לאומני לאירוע. מצלמת אבטחה תיעדה חלק מהתקרית

ערן גילווארג

(צילום: בית החולים רמב"ם, ערן גילווארג; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כמעט שבועיים חלפו מאז הותקפו שני חיילי צה"ל סמוך לבית החולים רמב"ם בחיפה. כעת, מתפרסמים צילומים ממצלמת האבטחה של בית החולים, שתיעדה את הנעשה מחוץ למקום בדקות בהן התרחשה התקיפה. בין התביעה המשטרתית לבית המשפט עדיין יש חילוקי דעות על המניע לתקיפה.

בצילומים, נראה אחד ממאבטחי בית החולים יוצא מפיצוציה סמוכה. מהרחוב הגיחו כמה מהצעירים החשודים במעורבות בתקיפה, והם נראים נמלטים מזירת האירוע. כמה מהם נכנסים לרכב שחנה באזור ואחרים ברחו ברגל. אירוע התקיפה עצמו לא נקלט אמנם בעדשת המצלמה, אך בתמונות ניתן להבחין בסיוע שמעניקים המאבטחים לחיילים המוטלים על הקרקע.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת חיילים בחנון בית החולים רמב"ם, חיפה, פברואר 2012. ערן גילווארג
אחד החשודים בתקיפה בעת הארכת מעצרו/ערן גילווארג

רק הבוקר הוגש כתב האישום בפרשה, כנגד שישה מ-11 החשודים. החשודים מואשמים בחבלה בכוונה מחמירה, אך למרות שתחילה נטען כי מדובר באירוע על רקע לאומני, בכתב האישום לא תואר המניע למעשה.

הנאשמים חשדו בחיילים כי השליכו אבנים לעברם

בדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, דחה על הסף עורך דינם של הנאשמים את הטענה כי מדובר ב"לינץ'" שבוצע בחיילים. בדיון הוגש כתב אישום נגד מרואן עטאלה, בן 25, ונגד חאפז קייס, בן 54, שניהם מחיפה. כתבי אישום הוגשו גם נגד ארבעה קטינים בני 15 ו-17 תושבי העיר.

התובעת, עו"ד מאיה חזן-דהאן מפרקליטות מחוז חיפה, טענה בכתב האישום כי שלושה מהנאשמים באו לביתו של נאשם נוסף, וערכו מסיבה בחצר הבית. לאחר מכן, החלה חבורה של צעירים, שזהותם אינה ידועה, להפריע למהלך המסיבה, ובין הנצים פרץ עימות מילולי, שהדרדר להשלכת אבנים. לטענת הנאשמים, הם היכו את שני החיילים כי חשדו בהם שהם אלה שהשליכו את האבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully