וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר פרלמנט מצרי "נאלץ להתפטר" בגלל ניתוח באפו

ניר יהב

5.3.2012 / 18:20

הכל בגלל האף: חבר הפרלמנט מהפלגה הסלפית, אנואר בלכימי, עבר ניתוח פלסטי באף אך טען כי הותקף על ידי שודדים. במהרה השקר התגלה והוא הודח ממפלגתו שמתנגדת לניתוחים כאלה

שערורייה פוליטית חדשה במצרים: חבר פרלמנט מצרי מטעם המפלגה הסלפית "א-נור" סולק מהמפלגה לאחר שפיברק סיפור לפיו הוכה בפניו על ידי חמושים רעולי-פנים במקום להודות שעבר ניתוח פלסטי באפו. חבר הפרלמנט, אנואר בלכימי, משתייך כאמור למפלגה האיסלמית הקיצונית "א-נור", שחבריה מגנים ניתוחים פלסטיים וטוענים כי מדובר בחטא. לצד זאת, הודיע חבר המפלגה כי הוא מתפטר מהפרלמנט, ובכך הקדים את חבריו שהם אלה שיכלו להחליט אם להדיחו.

הסיפור החל כשבלכימי סיפר כי התחבושות שעל פניו הן תוצאה תקיפה במהלך שוד. לדבריו, חמישה רעולי פנים חמושים תפסו אותו, היכו אותו נמרצות, שברו את אפו וגנבו ממנו כסף. דבריו עוררו תדהמה במערכת הפוליטית במצרים: יו"ר הפרלמנט בכבודו ובעצמו, ד"ר סעד כתאתני, ביקר אותו בבית החולים שבו אושפז כדי לחזק אותו, חבריו למפלגה דרשו לזמן את שר הפנים לשימוע בטענה שהוא נושא באחריות למתקפה על בלכימי, ומשרד הפנים אף שיגר לבלכימי מכתב שבו הביע צער על המקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרם הודה רשמית כי שיקר ועבר ניתוח פלסטי באפו. בלכימי עם פצעי "ההתקפה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שהשקר של בלכימי עורר את זעמם של רופאי בית החולים הפרטי שבו הוא נותח ואלו החליטו לצאת נגד עזות המצח של חבר הפרלמנט מטעם המפלגה האיסלמית. מנהל בית החולים שיגר מכתב רשמי למנגנוני הביטחון המצרים שבו כתב בצורה ברורה כי בלכימי נכנס לבית החולים כדי לעבור ניתוח פלסטי באפו. למרות שבלכימי ניסה לטעון תחילה כי הדברים אינם מדויקים, הוא נאלץ בסופו של דבר להתנצל על שאירע. יחד עם זאת הוא טרם הודה באופן רשמי כי שיקר ועבר ניתוח פלסטי.

התנצלותו של בלכימי הפכה אותו לחסין מפני הביקורת החריפה והסערה שהתעוררה עקב הפרשה במצרים, וגם לא מפני הסנקציות שהטילו עליו חברי מפלגתו, שחרתו על דגלם עקרונות של אמינות ושקיפות, ולפיכך הדיחו אותו מהמפלגה. נאדר באכר, דובר מפלגת "א-נור", אמר כי ההחלטה להדיח את בלכימי "התקבלה מתוך רצון להעלות על נס את עקרון לקיחת האחריות. לדעתנו, עובדי ציבור שסרחו או חטאו חייבים לקחת אחריות למעשיהם. העקרון הזה נפוץ ברחבי העולם, אך עדיין חדש במצרים".

על אף שסולק ממפלגתו שלו, ההחלטה להדיחו גם מהפרלמנט יכולה הייתה להתקבל רק על ידי חברי הפרלמט עצמם. מפלגתו כבר הספיקה לשגר מכתב ליו"ר הפרלמנט המצרי בדרישה להדיחו גם משם, אך בלכימי הקדים תרופה למכה והודיע על התפטרותו.

בכל מקרה, במצרים הפך אפו של בלכימי למושא של בדיחות רבות. "לפי מה שאנו יודעים, אדם יכול לתחוב את אפו לעניינים של אנשים אחרים", כתב בלוגר מצרי, "נדמה לי שזו הפעם הראשונה שהאנשים תוחבים את עצמם לתוך אפו של אדם אחד".

עוד באותו נושא:
אומנות או נמות: המאבק על חופש הביטוי במצרים
סערה במצרים: מדינאי בכיר צולם מנשק שחקנית
שנה אחרי: הצעירים במצרים מצטערים על המהפכה?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully