וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נפצע אנושות מפגיעת רימון גז ליד רמאללה

ניר יהב ויהושע בריינר

5.3.2012 / 12:49

על פי הדיווח תייסיר אבו עואד, בן 19, נפגע במהלך עימותים עם חיילי צה"ל. מצה"ל נמסר כי אבו עואד היה חלק מחבורת צעירים שיידו אבנים לעבר החיילים וכי הנושא נמצא בבדיקה

מקורות פלסטינים מדווחים כי צעיר בן 19 מהכפר ביר זית נפצע הבוקר (שני) באורח אנוש, במהלך עימותים שפרצו בין חיילי צה"ל לצעירים פלסטינים מצפון לרמאללה. לדברי הפלסטינים, הצעיר, תייסיר אבו עואד, נפצע לאחר שרימון גז פגע בראשו, והוא הוכנס לניתוח בבית החולים. לפני כשנה נהרג אחיו בתאונת דרכים בה היה מעורב כלי רכב צה"לי.

על פי הדיווח, עשרות צעירים פלסטינים מבית הספר "אל-אמיר חסן" בביר זית יצאו להפגנה לציון שנה למותו של אחד מחבריהם שנהרג בהפגנות במקום. במקום פרצו עימותים בין הצעירים לבין חיילי צה"ל וכתוצאה מירי ישראלי נפצע הצעיר הפלסטיני. מספר פלסטינים נוספים נפצעו באורח קל.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "כ-15 פלסטינים יידו אבנים אל עבר עמדה של צה"ל סמוך לגשר ביר זית. הכוח במקום השיב באמצעים לפיזור הפגנות והפלסטינים התפזרו, אולם בהמשך הגיע לידי המינהל האזרחי דיווח כי אחד ממשתתפי ההפגנה נפגע. האירוע מתוחקר בשעה זו בחטיבת בנימין ובאוגדת יהודה ושומרון".

לפני שבוע וחצי נהרג צעיר פלסטיני במהלך עימותים סמוך למחסום קלנדיה, מירי של חיילי תותחנים. לדברי צה"ל, הצעיר, טלעת ראמייה, ירה אל עבר הכוח במקום מאקדח זיקוקים ונורה בתגובה באש חיה על ידי הכוח שהיה במקום. בהלווייתו פרצו עימותים נוספים בין הפלסטינים לכוחות צה"ל אך ללא נפגעים. לפני כחודשיים נהרג מוסטפא תמימי מירי רימון גז בכינון ישיר, שפגע בפניו, במהלך הפגנה בכפר נבי סאלח. מותו של תמימי, שהשתתף בהפגנה השבועית בכפר ושמותו תועד במצלמות שהראו קנה של מטול רימון יורה עליו בקו ישיר מג'יפ צבאי, היכה גלים ברשות הפלסטינית. עם זאת ועל אף התמונות, בצה"ל הכחישו את הירי ומסרו כי "כוחות הביטחון עושים שימוש ברימוני גז רק כדי לפזר מפרי סדר אלימים ובכינון עקיף בלבד".

עוד בנושא:
צעיר פלסטיני נהרג מירי כוחות צה"ל בקלנדיה
דודו של המפגין הפלסטיני שנהרג: "זה היה רצח"
למרות התמונות: פיקוד מרכז מכחיש ירי בכינון ישיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully