וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מתנגדי אסד העזו להפגין נגדו בבירה דמשק

ניר יהב

5.3.2012 / 0:14

מתנגדי משטר אסד יצאו להפגין דווקא בעיר שנמצאת בשליטתו המלאה. הם תיעדו את ההפגנה והעלו חלקים ממנה לרשת. "יחלפו 50 שנה עד שהמשטר יכניע את סוריה כולה", אמרו

למרות שהבירה הסורית עדיין נמצאת בשליטה מלאה של משטרו של הנשיא בשאר אסד, יצאו אתמול (ראשון) כמה מאות אזרחים סורים אמיצים להפגין נגד המשטר ולהביע תמיכה בעיר חומס הנתונה מזה שבועות למתקפה חסרת-תקדים. ההפגנה התקיימה בשכונת אל-עסאלי שבדמשק. המפגינים, שהעלו סרטון קצר מההפגנה לאתר "יוטיוב", כתבו על אחד השלטים: "אנו קוראים למדינות העולם בכלל ולמדינות ערב בפרט לקרוא בכל עיר כיכר על שם באבא עמרו (השכונה בחומס בה מוקד העימותים – נ.י)".

צפו: הסרטון שפרסמו המפגינים

עוד כתבו המפגינים כי ברחבי סוריה ישנם 650 מוקדים שבהם מפגינים אזרחים נגד המשטר. "יחלפו 50 שנה עד שהמשטר יכניע את סוריה כולה", נכתב. עשרות המפגינים צעדו ללא חשש בסמטאות השכונה אך נמנעו מלחשוף את פניהם למצלמה. הם נשאו דגלי סוריה וקראו בין היתר בקול רם לעולם לסייע בחימושו של הצבא הסורי החופשי הנלחם בצבא סוריה. לא דווח על נפגעים בהפגנה וכפי הנראה היא עברה בשלום מבלי שכוחותיו של אסד ניסו לפזרה.

רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" דיווחה אמש כי צבא סוריה פתח במבצע במספר כפרים בסמוך לגבול עם לבנון. במקביל דיווחה האופוזיציה כי אתמול נהרגו מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה 33 בני אדם, תשעה מתוכם הוצאו להורג על ידי צבא סוריה בשכונת באבא עמרו בחומס. כמו כן הופגזו קשות הערים רסתן וקסיר הנמצאות בפרברי חומס. עדי ראייה אף דיווחו כי ישנו זרם של פליטים הנמלטים מהעיירות הללו לכיוון לבנון.

טרם אושרה כניסת סיוע לשכונת באבא עמרו

בשכונת באבא עמרו, הנשלטת מזה כמה ימים על ידי צבא סוריה, עדיין ממתינים לכניסת נציגי הצלב האדום. לפי כמה דיווחים מתבצעים בשכונה מעשי טבח קשים, ורבים טוענים כי זו הסיבה שהשלטונות אינם מאפשרים לצלב האדום להיכנס אליה. למרות שמוקדם יותר הודיע דובר הצלב האדום בדמשק, סאלח דבכה, כי הוא מקווה שהיום ייכנס המשלוח ההומניטארי לשכונה, הדבר לא קרה אתמול.

הארגונים המובילים את ההתקוממות נגד משטר אסד קראו אתמול לצלב האדום וליתר ארגוני הסיוע לעשות הכול כדי להיכנס לבאבא עמרו: "אנו דורשים מהצלב האדום ומארגוני הסיוע הבינלאומיים להיכנס לשכונה. כנופיותיו של הפושע רוצות להתנקם בתושבי השכונה והם מבצעים שם מעשי טבח. על כן, יש להיכנס ללא שהות לתוך השכונה. היום, לדוגמא, הוצאו להורג כמה אנשים בשכונה".

למרות שעדיין לא קיבלו אישור רשמי להיכנס לשכונת באבא עמרו, הצליחו נציגי הצלב האדום והסהר האדום לקבל אישור מהשלטונות לחלק סיוע בכפר עבל, שלושה קילומטרים מהעיר חומס. "זה צעד חיובי, אך אנחנו רוצים להיכנס לבאבא עמרו היום", אמר דובר הצלב האדום הבינלאומי, הישאם חסן, לסוכנות הידיעות רויטרס, "התכנית היא להמשיך לשכונות נוספות בחומס כדי לסייע לאוכלוסייה שנעקרה מבאבא עמרו".

עוד באותו נושא:
הטבח בתושבי סוריה נמשך, הצלב האדום חסר אונים
דו"ח: אירן מעניקה "סיוע קטלני" לאסד נגד המורדים
מרחץ הדמים בחומס: "700 נהרגו בחודש האחרון"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון אחרון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully