וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בתושבי סוריה נמשך, הצלב האדום חסר אונים

ניר יהב

4.3.2012 / 14:31

כוחות הביטחון של אסד ממשיכים במעשי הרצח נגד האזרחים והבוקר פשטו על ערים נוספות. הפליטים נוהרים ללבנון, וארגוני הסיוע עדיין אינם מקבלים אישור להגיע לשכונות הנצורות

בסוריה נמשך מסע הרצח שעושים כוחות הביטחון באזרחים. הבוקר (ראשון) צר הצבא על העיר רסתן ועל העיירה אל-קסיר בפרברי חומס, העיר שהפכה לסמל ההתקוממות, שבה נטבחו מעל 750 בני אדם בארבעה שבועות של מצור.

ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מאז שעות הבוקר המוקדמות, נורו פגזים רבים לעבר העריקים בצפון העיר. גם באל-קסיר דווח על ירי כבד. מורדים רבים באו לשם לאחר כיבושה של שכונת באבא עמרו בחומס. עדי ראייה דיווחו כי זרם של פליטים נמלטים מהעיירות הללו לכיוון לבנון, והאו"ם דיווח כי כ-2,000 פליטים כבר נמצאים בתהליך מעבר של הגבול. "בין אלף ל-2,000 סורים נמצאים בתהליך מעבר מסוריה ללבנון", אמר סגן נציג הסוכנות בלבנון, ג'ון פול קבאליירי. "המספרים יתבהרו בשעות הקרובות. זה מה שאנחנו שומעים מהצוותים שלנו בשטח ומהרשויות המקומיות". אתמול דווח כי מסוקי חיל האוויר ירו רקטות לעבר חיילים באזור הגבול כדי להבריחם חזרה לשטח סוריה.

מפגינים ומורדים במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה. מרץ 2012. AP
ילדים מידליב ניצבים מעל קברים שנחפרו להרוגים בעיר/AP

נציגי הצלב האדום והסהר האדום עדיין נאבקים בשלטונות כדי שיותר להם להיכנס לשכונת באבא עמרו בחומס. מעדויות אחרונות שהגיעו למערב בימים האחרונים עולה כי נעשה טבח של ממש בתושבי העיר, שנפלה לידי הצבא בתום מצור ממושך. השלטונות לא התירו לאנשי הסיוע להיכנס לשכונה המופגזת וטענו כי מוקשים שטמונים בפאתיה עלולים לסכן את הצוותים הרפואיים. פעילי אופוזיציה טענו כי המשטר אינו מאפשר לאנשי הצלב האדום להיכנס לשכונה כדי שלא יוכלו להיות עדים למעשי הטבח שנעשו בו.

המורדים מקבלים נשק מעירק - אסד מקבל סיוע מאירן

סאלח דבכה, דובר הצלב האדום בדמשק, אמר כי הוא מקווה שהיום יותר לאנשיו להכניס סיוע הומניטרי לשכונה. "קיבלנו אור ירוק, ואנו מקווים שהיום יהיה היום", אמר דבכה, שהביע דאגה רבה מהמצב בשכונה. הוא סירב למסור פרטים על השיחות שמקיימים אנשיו עם השלטונות בדמשק, ואמר כי מדובר ב"מגעים רגישים".

הצבא ממשיך לגרוף הישגים במאבקו במורדים, שממשיכים להתחנן לסיוע צבאי ממדינות המערב וממדינות ערב. פעילי זכויות אדם דיווחו כי כוחות קרקע של הצבא נכנסו לעיר אריחא שבמחוז אידליב, בתום הפגזה ארטילרית כבדה. בנוסף, דווח על כוחות כבדים שצרים על דיר א-זור ועל פרברים סביב חמאת ודרעא. פעילי אופוזיציה דיווחו לרשת אל-ערביה כי הצבא הסורי החופשי, הזרוע המזוינת של המורדים, מקבל מפעם לפעם נשק דרך עירק. מוקדם יותר דווח ב"וושינגטון פוסט" לפי דו"ח מודיעין אמריקני כי כוחות הביטחון של אסד נעזרים במשמרות המהפכה של אירן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים ומורדים במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה. מרץ 2012. AP
אזרחים באידליב מניפים תמונה של לוחם בצבא העריקים שנהרג/AP

למרות שעדיין לא קיבלו אישור רשמי להיכנס לבאבא עמרו, הצליחו נציגי הצלב האדום והסהר האדום לקבל אישור לחלק סיוע בכפר עבל, הנמצא שלושה קילומטרים מחומס. "זה צעד חיובי, אך אנחנו רוצים להיכנס לבאבא עמרו היום", אמר הישאם חסן, דובר הצלב האדום הבינלאומי. בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, הוא הביעה תקווה כי אנשי הארגון יוכלו להגיע לשכונות נוספות בחומס כדי לסייע ל"אוכלוסייה שנעקרה מבאבא עמרו". לדבריו, הציוד שחולק לתושבים עד כה כולל שמיכות ומוצרי היגיינה.

אתמול נהרגו בסוריה 88 בני אדם מירי כוחות הביטחון. הצבא הסורי החופשי טען כי הצליח להרוג 135 חיילים בקרב ליד דמשק. מפקד המורדים, ריאד אסעד, אישר דיווחים שהתפרסמו בעיתונות הטורקית, לפיהם סוכל ניסיון סורי לחטוף אותו ממקום מושבו במדינה. בריאיון לעיתון הכוויתי אל-ג'רידה, אמר הקולונל אסעד כי "מדי שבוע הוא חשוף לניסיון של כנופיות אסד לחסלו או לחטוף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully