וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחץ הדמים בחומס: "700 נהרגו בחודש האחרון"

ניר יהב

4.3.2012 / 0:58

במהלך היום נהרגו בסוריה 67 בני אדם, בתוכם 44 עריקים שדווח כי הוצאו להורג. גופות העיתונאים המערביים קולווין ואושלוק הועברו לידי דיפלומטיים מערביים בדמשק

האופוזיציה הסורית דיווחה שאתמול (שבת) נהרגו 67 ברחבי סוריה בני אדם מאש כוחות הבטחון הסורים, מתוכם 44 חיילים שערקו מצבא סוריה והוצאו להורג באידליב. בתוך כך, ארגון זכויות אדם מדווח כי לפחות 700 בני אדם נהרגו בחומס לבדה, מתחילת חודש פברואר, עת החלה תקיפת צבא סוריה את העיר - כך פרסם ה"טלגרף" הבריטי.

במקביל, בזמן שהולכים ומתרבים הדיווחים על מעשי טבח שמבצעים כוחות צבא סוריה בתושבי שכונת באבא עמרו שבחומס, המשטר טוען דווקא כי המצב בשכונה רגוע לגמרי. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, המבטאת את עמדות המשטר, דיווחה היום כי "לאחר שקבוצות טרור חמושות השתלטו על השכונה וניסו להפוך את חייהם לגיהנום, הצליחו כוחות הביטחון הסורים להשיב לשכונה את הביטחון". הסוכנות אף הגדילה וציטטה תושבים בשכונה שהכירו תודה לאנשי הביטחון "שטיהרו את השכונה מקבוצות הטרור".

טנק הרוס של צבא סוריה בעקבות הלחימה בעיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
700 הרוגים מתחילת תקיפות הצבא לפני כחודש. העיר חומס/רויטרס

לפי הדיווחים של האופוזיציה הסורית, אתמול נהרגו בסוריה לפחות 75 בני אדם. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי בעיר רסתן "אירע טבח של ממש" כשצבא סוריה שיגר טיל לתוך הפגנה וכתוצאה מכך נהרגו לפחות 16 בני אדם ונפצעו עשרות. גם מחומס מגיעים דיווחים על מעשי טבח שמבצעים הכוחות הכפופים לנשיא בשאר אסד, וזאת לאחר שהצליחו להשתלט על שכונת באבא עמרו בעיר. על פי הדיווחים, הכוחות פושטים על הבתים, הורגים, מבצעים מעצרים ומטילים טרור ברחובות.

בדרעא נהרגו הבוקר שני בני אדם לאחר שמחבל מתאבד פוצץ עצמו בעיר, והביא לפציעתם של מספר אזרחים נוספים. פעילי אופוזיציה הכחישו כי מדובר במחבל מתאבד, אך לא העניקו הסבר לסיבת הפיגוע.

מנגד, מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אסעד, צוטט ברשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" באמרו כי צבאו הצליח להרוג יותר מ-100 חיילים מצבא סוריה בפרברי דמשק. בנוסף טען כי צבאו - המורכב מחיילים שערקו מצבא סוריה הכפוף לנשיא בשאר אסד - הצליח להשתלט על מחסני נשק השייכים לצבא סוריה.

הצלב האדום אינו מורשה להיכנס לבאבא עמרו

בתוך כך, דיפלומטים מערביים קיבלו היום את גופותיהם של העיתונאית האמריקאית מארי קולווין והצלם הצרפתי רמי אושליק, שנהרגו בחודש שעבר במהלך הפגזות הצבא על שכונת באבא עמרו שבעיר חומס. עדי ראיה דיווחו כי הדיפלומטים - ככל הנראה, שגריר צרפת בסוריה, אריק שבלייה, ונציג מהשגרירות הפולנית - קיבלו את גופות העיתונאים בבית החולים "אל-אסד" שבדמשק.

במקביל, הצלב האדום הודיע כי הוא ערוך ומוכן להיכנס לשכונת באבא עמרו המופגזת אולם השלטונות טרם מאפשרים לו לעשות כן. "אנו מוכנים להיכנס לשכונה", אמר דובר הצלב האדום. "השיירה שלנו, המורכבת משבע משאיות, כבר הגיעה לחומס". עוד אמר כי הצלב האדום "קיבל איתותים חיוביים" מהמשטר הסורי לגבי אפשרות של הפסקת אש הומניטרית מדי יום, שתאפשר הכנסת ציוד רפואי ומוצרי מזון לתוך השכונה. המצב בשכונה קשה ביותר: בחודש האחרון מנותקים החשמל והמים מהשכונה ושורר בה קור עז שסוריה לא ידעה כמותו שנים רבות.

שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו נועד אתמול עם משלחת של המועצה הלאומית הסורית – הגוף המאגד תחתיו את כל ארגוני האופוזיציה הסורים – שבראשה עומד בורהאן רליון. גורמים סוריים מסרו לסוכנות הידיעות הכוויתית כי חברי המועצה הגישו לשר הטורקי רשימת דרישות, ביניהן הקמת אזור חיץ בגבול בין טורקיה לסוריה, באזור אידליב וג'בל זאוויה. בנוסף דנו הצדדים בוועידת "ידידי סוריה" הבאה, שאמורה להתקיים באיסטנבול בחודש הבא.

עוד בנושא
צרפת סוגרת השגרירות בדמשק: "אסד ישלם על מעשיו"
תיעוד: גופת העיתונאית מארי קולווין נטמנת בחומס
הצבא כבש השכונה הנצורה בחומס, המורדים נסוגו

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully