וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 200 הרוגים בפיצוץ תחמושת בבירת קונגו

אלפים נפצעו וחלונות נופצו ברדיוס 10 ק"מ כתוצאה מסדרת הפיצוצים, שאירעו בעקבות שריפה בבסיס צבאי. לא ברור מדוע פרצה השריפה. "חשבנו שפרצה מלחמה", סיפרו תושבים מבוהלים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

אסון כבד במרכז אפריקה: לפחות 200 בני אדם נהרגו ועוד רבים נפצעו בסדרה של פיצוצי תחמושת בברזוויל, בירת הרפובליקה של קונגו. כך אישרו במשרד הנשיא בברזוויל, בהתבסס על גורמי רפואה. "לפי המידע שמסרו מקורותינו בבית החולים המרכזי, ישנם כ-200 מתים ועוד פצועים רבים", אמר לרויטרס בשיחת טלפון בטו בננגה, בכיר בלשכת נשיא קונגו. על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, גורם דיפלומטי הוסיף כי ישנם "אלפי פצועים".

הפיצוצים אירעו בשעות הבוקר, לאחר ששריפה פרצה בבסיס צבאי בשכונת מפילה בעיר, השוכנת על גדת נהר הקונגו. הסיבה לשריפה טרם התבררה. הפיצוצים היו כה חזקים, שהם גרמו לניפוץ חלונות מעברו השני של הנהר - בקינשסה, בירת המדינה השכנה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (לשעבר זאיר), מרחק של כעשרה קילומטרים. לאורך כל היום, נראה ענן שחור מתנוסס מעל העיר. עם זאת, במשך שעות ארוכות לא התקבל מידע ברור לגבי נזקי הפיצוצים, ודווח כי ישנם ארבעה הרוגים בלבד וכ-60 פצועים. רק אחר הצהריים החלו להתברר מימדי האסון.

עדי ראייה סיפרו כי בניינים שלמים באזור הפיצוצים קרסו בעקבותיהם, ופאניקה פרצה באזור כולו. בקינשאסה השכנה, שם עדיין לא נרגעו מהאירועים האלימים בעקבות הבחירות האחרונות לנשיאות, היו אף תושבים שסיפרו כי חשבו שפרצה מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully