וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס יפגש עם אובמה; "לתת עוד הזדמנות לסנקציות"

טל שלו, וושינגטון

4.3.2012 / 2:04

לפני פגישה שיערוך היום עם נשיא ארה"ב, הביע הנשיא פרס את תקוותו כי הלחץ הכלכלי על אירן ישא פרי. אם העיצומים לא יעבדו, אומר פרס, "כל האפשרויות על השולחן"

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר לפני פגישתו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שצפויה להיערך היום (ראשון), כי "צריך לתת לסנקציות על אירן לעבוד ולהמשיך במקביל לשמור את כל האלטרנטיבות מוכנות, כפי שישראל שבה ומדגישה כי כל האופציות מנוחות על השולחן".

הפגישה בין הנשיאים תהיה, לדברי פרס, ?שיחה גלויית לב בין ידידים על הנושאים המעסיקים את העולם כולו וגם אותנו - הסכנה האירנית וסיכויי השלום עם הפלסטינים".

עוד הוסיף פרס כי "מן הסתם, נדון גם על המצב במזרח התיכון". הנשיא הישראלי, שהגיע שלשום למעון ההארחה הרשמי של הבית הלבן, ה"בלייר האוס", עוד אמר כי "לא באתי לקבוע מועדים או להכריז עליהם, הנשיא אובמה הצהיר שזהו אינטרס בינלאומי לא לתת לאירן להחזיק בנשק גרעיני".

"ישראל מבינה שאני לא מבלף"

פרס, שלפני פגישתו מחר צפוי לנאום בוועידה של איפא"ק, הלובי היהודי-אמריקאי, אמר בפתח ביקורו כי הנשיא אובמה הוא "ידיד גדול של ישראל", והוסיף כי הוא מתכוון לנצל את הפגישה כדי "לומר תודה לארצות הברית על הקשרים האסטרטגיים עם ישראל".

הגרעין האירני צפוי להיות הנושא העיקרי על סדר היום בפגישתם של שני הנשיאים, כמו גם בפגישה הצפויה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין אובמה ביום שני. בהתייחסו לנושא זה אמר פרס כי הוא "לא חושב שארצות הברית או הקהילה הבינלאומית יכולות להרשות לעצמן אירן גרעינית". עוד אמר כי "זו אירן שמאיימת בקול רם ורוצה לפתח נשק גרעיני. אירן היא מרכז הטרור העולמי ולכן אין ספק – האינטרס מובהק וניראה לעין כל. ישראל מעוניינת שהסנקציות יצליחו וזה לא שלב לפרט תכניות באופן פומבי", הסביר פרס.

בראיון מקיף שהעניק שלשום אובמה למגזין "The Atlantic",
ובה שטח בהרחבה את עמדותיו סביב סוגיית הגרעין האירנית, אמר כי "ישראל מבינה שאני לא מבלף". עוד הוסיף אובמה בראיון כי "ניתן להסתכל אחורה ולומר כי הצלחנו מעבר לציפיות של רוב הציבור. כשהתחלנו במהלך נגד אירן, היא הייתה מאוחדת והעולם היה מפולג בעמדתו כלפיה". עוד טען אובמה כי "היום, הקהילה הבינלאומית מאוחדת יותר מאי פעם סביב הדרישה מאירן לסור מתכנית הגרעין שלה. אירן מבודדת, ומרגישה את ההשפעות החמורות של הסנקציות הרבות שהושתו עליה".

עוד כותרות לקראת הביקור הישראלי בוושינגטון:
אובמה על אירן: "עד כה, הצלחנו מעבר לציפיות"
נתניהו יוצא לארה"ב: תתקבל החלטה בנושא אירן?
"ארה"ב הציעה לישראל להמריא מבסיסיה לתקיפה באירן"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully