וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות הליכוד: לנתניהו יש סיבה לחשוש?

פנחס וולף

3.3.2012 / 21:41

גורמים בליכוד מעריכים שח"כ דני דנון צפוי להשיג הישג ניכר בבחירות הקרובות. גם אם הניצחון מונח בכיסו של ראש הממשלה, יתכן שנתניהו יובך במערכה על התפקיד הזוטר יחסית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לנצח בבחירות לנשיאות הליכוד. עם זאת, מסתמן שהקרב במרוץ יהיה צמוד יותר משהניח נתניהו, שעד עתה חשב שהניצחון היה מונח בכיסו.

גורמים בליכוד ששוחחו עם וואלה! חדשות מעריכים שיריבו של נתניהו, ח"כ דני דנון, צפוי לקבל אחוזים גבוהים בהצבעה, וכי המרוץ יהיה צמוד. גם אם נתניהו ינצח, כצפוי, הישג ניכר לדנון יהווה תבוסה ניכרת לראש הממשלה, שיידרש להתמודדות קשה עבור תפקיד זוטר יחסית עבורו.

בתוך כך, מועד כינוס הוועידה ידחה, ככל הנראה בשל העובדה שטרם הסתיים הדיון בעתירה של השר מיכאל איתן, המתמודד גם הוא על נשיאות הוועידה. הוועידה אמורה הייתה להיפתח ב-11 במרץ או ביום שלאחר מכן. המועד החדש יקבע רק כשנתניהו ישוב מביקורו בארצות הברית.

דני דנון, סיום תקופת ההקפאה, אירוע בישוב קריית נטפים ספטמבר 2010. אורי לנץ
צפוי להשיג הישג ניכר, גם אם לא ינצח בבחירות. ח"כ דני דנון/אורי לנץ

בעתירתו לבית הדין של הליכוד, טען השר איתן כי עצם קיומו של דיון בבחירות למוסדות הליכוד, יגרום לכך שוועדת הבחירות של המפלגה תפעל "ללא כל סמכות ותפגע בחוקת הליכוד ובסמכויות מרכז הליכוד ונשיאות הוועידה". לדבריו, הניסיון להקנות לוועדת הבחירות סמכות, המסורה מכוח החוקה למרכז, "מנוגד לחוקה ופסול מעיקרו".

"לא מדובר בפגם טכני שולי", אמר איתן, "אלא בניסיון מכוער למנוע מחברי המרכז לומר את דברם ולהחליפם בפורום נוח יותר לאחד המתמודדים".

נתניהו רוצה שכל מתפקדי הליכוד יבחרו את המועמדים לרשימה

הרבה גבות הורמו בשל רצונו של נתניהו להתמודד על נשיאות הוועידה. הסיבה להתמודדותו היא רצונו לדאוג לכך שבכל מקרה, לא ישוב כוח למרכז הליכוד, ולהותיר על כנו את המצב לפיו כל מתפקדי הליכוד יבחרו את מועמדי הליכוד לכנסת - ולא חברי המרכז בלבד. עם זאת, נתניהו יכול היה לבקש מאחד מנאמניו להתמודד לתפקיד, ושהוא יעשה את ה"עבודה השחורה" של המריבות הפנימיות בליכוד, בעוד נתניהו יתפנה לנושאים החשובים עמם ראש ממשלה צריך להתמודד.

ההערכות הן שהקרב יהיה צמוד בין נתניהו לדנון, המבקש להבטיח שלא ישוריין מקום לשר הביטחון, אהוד ברק, או לחברים אחרים בסיעת העצמאות. המועמד השלישי לתפקיד, איתן, מבקש להחזיר את הכוח למרכז ולחברי הסניפים, שביחד יבחרו את המועמדים לכנסת.

יום אחרי פתיחת הוועידה, יערכו הבחירות לראשות ארבעת מוסדות הליכוד: נשיאות הוועידה ויושבי ראש המרכז, המזכירות - והלשכה. על ראשות המרכז יתמודדו השר משה כחלון ויו"ר הקואליציה, זאב אלקין. על יו"ר המזכירות יתמודדו השר ישראל כץ, ח"כ מירי רגב, ואולי גם השר גלעד ארדן. על ראשות הלשכה, הגוף הפחות חשוב מכל המוסדות, יתמודדו השר יולי אדלשטיין, ח"כ ציפי חוטובלי, ואולי גם סגן השר איוב קרא. חלק מהמועמדים, מסתמן, מתמודדים כדי להבליט את מועמדותם לקראת הקרב הקשה על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. רבים מהם יודעים שסיכוייהם להיבחר לתפקיד נמוכים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully