וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחדים של נתניהו: יתמודד על נשיאות ועידת הליכוד

פנחס וולף

14.2.2012 / 0:16

למרות העומס על כתפיו, ראש הממשלה מתעקש להיבחר גם לתפקיד המפלגתי. הוא מתעקש שזה כדי למנוע השתלטות של גורמי ימין קיצוניים, יריבו, דנון, סבור שהוא מנסה לשריין את ברק

כאילו שלראש ממשלה בישראל אין מספיק על הראש, וכאילו לא סיים רק לפני שבוע התמודדות תמוהה על ראשות הליכוד, בנימין נתניהו החליט אתמול (שני) להטיל את מלוא כובד משקלו כדי להתמודד על תפקיד נשיא ועידת הליכוד. הוועידה, היא הגוף העליון של המפלגה, המתכנס לעיתים רחוקות, אך בכוחה לבצע שינויים מהותיים בחוקת הליכוד – לרבות שריונים, וחיזוק מרכז הליכוד – הגוף שעשוי לבחור לבסוף את נציגי הליכוד ברשימה לקראת הבחירות לכנסת הבאה. נתניהו, שחושש מהתחזקות גורמים קיצוניים במפלגתו, לרבות אנשיו של משה פייגלין, חושש שאלה יבצעו "מחטף" במהלך הוועידה, ומנגד, המועמד שיעמוד מולו – ח"כ דני דנון, חושש שראש הממשלה רוצה להקל על עצמו לשריין את שר הביטחון אהוד ברק וחבריו ברשימת הליכוד, מהלך שעומד כעת בפני סימן שאלה גדול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לסיעת הליכוד בכנסת, מאי 2011. עומר מירון
מה הוא צריך את זה? ראש הממשלה נתניהו/עומר מירון

מדובר במהלך חריג מצד ראש הממשלה, להתמודד על התפקיד הזוטר, יחסית. מלבד דנון, צפוי להתמודד על התפקיד גם השר מיכאל איתן, שמבקש לקבוע גוף שימנה עשרת אלפי חברי ליכוד (חברי מרכז, חברי מועצות וסניפים, ואולי גוף נוסף), שהוא יהיה זה שיבחר את המועמדים לכנסת. "אתנגד בתוקף לבחירת חברי כנסת במרכז הליכוד", אמר אתמול ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד, שרוצה שאת הרשימה ייבחר גוף נרחב ככל האפשר. "הליכוד היא מפלגה אחראית, פתוחה, שקופה ונקייה, אאבק על כך שזה יימשך".

דנון ואיתן לא מפחדים להתמודד מולו

ראש הממשלה ממשיך לנסות ולהזים את השמועות כי הוא מתכוון לשריין ברשימה גורמים מטעמו שייתכן ויתקשו לגייס את תמיכת חברי המרכז, דוגמת שר הביטחון. "אין לי תכניות כמוסות ולא שריינתי אף אחד. אני רץ לוועידה כי אני מזהה צעד אובדני. אני יכול לחשוב על הרבה צעדים, אבל זה הצעד הנגוע ביותר. השיטה הנוכחית היא לא מושלמת, אבל גם כשיש כאב ראש לא עורפים את הראש. נפסיד גם מנדטים. אני רץ כדי למנוע מתיחויות".

השר איתן ניסה להניא את נתניהו מלרוץ לתפקיד. "לאור המשימות הלאומיות המוטלות על כתפיך לא תוכל לנהל כראוי את ענייני המדינה וגם את ועידת הליכוד", הוא ניסה לשכנע. "ענייני המדינה קודמים וענייני הליכוד יכולים להתנהל גם על ידי מועמדים אחרים". איתן המשיך ואמר: "אם ראש הממשלה יבחר לתפקיד יו"ר הועידה, הוא ינהל אותה באמצעות עוזריו, בשלט רחוק, לא יתקיימו דיונים בסוגיות השונות העומדות להכרעה והועידה תתרוקן מכל תוכן ותהפוך לחותמת גומי. כיו"ר הנשיאות אאפשר לכל ציר בוועידה למצות את זכותו להציע הצעות, לנמקן ולהביאן להכרעה. בבחירת יו"ר הנשיאות יהיו חייבים צירי הועידה להחליט: האם יש להם משקל ציבורי ועמדה בדיון הוגן או שוועידת הליכוד תהפוך לכלי ריק לביצוע הנחיות מלמעלה". דנון, מצדו, הצהיר: "אשמור על ערכי הליכוד ולא אאפשר פזילות לשמאל. אשמור על הליכוד חזק לקראת הבחירות הכלליות".

מהנעשה בליכוד
הפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח בפער גדול
מכשול לנתניהו: עצומה בליכוד נגד שריון אהוד ברק


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עדכון אחרון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully