וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטר באירן מתגאה באחוז ההצבעה, אך היכן המצביעים?

במערב מודאגים מזיופים בבחירות לפרלמנט שנערכו אמש. האופוזיציה החרימה את ההצבעה, והמערכה העצלה התנהלה בין השמרנים - לקיצונים. התוצאות יתפרסמו רק בעוד יומיים

עם סגירת הקלפיות בבחירות לפרלמנט באירן, במערב גוברת הדאגה כי חלו בהן זיופים. יותר מ-48 מיליון אזרחים באירן הם בעלי זכות בחירה, אך רבים מהם כלל לא טרחו לבוא לקלפיות. ההצבעה היוותה בעיקר קרב פוליטי בין הנשיא מחמוד אחמדינג'ד למנהיג העליון של המדינה, אייתולה עלי חמינאי. בשנה הבא מסיים אחמדינג'ד את תפקידו, והוא מקווה לשמור את מעט הכוח שנותר לו בבית הנבחרים כדי לשרוד את החודשים האחרונים לכהונתו.

למרות שפעילי אופוזיציה פרסמו תמונות בהן נראו קלפיות ריקות, השלטונות דיווחו בהתלהבות על אחוזי הצבעה גבוהים מאוד, המהווים "מהלומה למערב". עם זאת, לא ננקבו אחוזי ההצבעה. למשקיפים זרים לא הותר להיכנס לקלפיות, ועיתונאים מהמערב שסיקרו את הבחירות הוגבלו בתנועתם.

תושבת טהרן מציגה את תעודת הזהות שלה אחרי ההצבעה בבחירות לפרלמנט באירן. מרץ, 2012. רויטרס
תושבת טהרן מציגה את תעודת הזהות שלה ליד הקלפי. היכן שאר המצביעים?/רויטרס

ההצבעה ננעלה אמש (שישי) בשעה 23:00 לפי שעון אירן (21:30 שעון ישראל), והוארכה בחמש שעות אחרי המועד המקורי שנקבע לה. ברשתות הטלוויזיה הערביות דווח כי כמה קלפיות לא נסגרו במועד, וכי הותר למצביעים המאחרים להיכנס אליהן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בריטניה: באירן יש אווירת פחד

תנועות האופוזיציה ממילא החרימו את ההצבעה, ולכן הקרב על 290 המושבים בפרלמנט היה בין הקיצונים – אנשיו של הנשיא אחמדינג'ד, לבין הקיצונים-יותר, אנשיו של המנהיג העליון חמינאי. נציגיו של חמינאי יושבים בוועדות שמאשרות את המועמדים לבחירות, והם פסלו מראש רבים ממועמדיו של הנשיא, במסגרת חיסולי החשבונות בין השניים.

שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, אמר כי היה זה ברור מראש שהבחירות לא יתנהלו באופן חופשי והוגן. "המשטר האירני מציג את הבחירות כמבחן לנאמנות, במקום כהזדמנות לאזרחים לבחור באופן חופשי את נציגיהם", אמר. "אווירת הפחד, נמשכת מאז 2009 באמצעות מחיצתם של קולות האופוזיציה". הוא קרא לשחרר ממעצרם את מנהיגי הרפורמיסטים, ואמר כי "אין זה מפתיע שרבים מאנשי האופוזיציה לא הגיעו להצביע, והפכו את הבחירות לקרב בין שמרני השלטון".

חמינאי לעם האירני: הצביעו, כי יש עוינות נגדנו בעולם

הבחירות שהתקיימו אמש, ושתוצאותיהן הסופיות אמורות להתפרסם תוך יומיים, הן הראשונות שנערכות לפרלמנט באירן מאז המהומות הגדולות שהתעוררו אחרי הבחירות לנשיאות ב-2009. כמעט 3,400 פוליטיקאים שמרנים נרשמו כמועמדים לבחירה לפרלמנט, בעוד שרבים ממהניגי הרפורמיסטים עדיין נתונים במעצר בית.

בסביבתו של חמינאי היו מודאגים כי שיעור הצבעה נמוך יהיה עשוי להצביע על אובדן אמון של אזרחי אירן במנהיגם, נוכח העיצומים הגוברים על המדינה והכלכלה הקורסת. חמינאי יצא להצביע בשעות הבוקר המוקדמות, ובשיחה עם הכתבים שליוו אותו, עודד את בני עמו לצאת מהבתים ולא להיגרר לשאננות.

"יש הרבה תעמולה שלילית נגדנו", אמר חמינאי. "המעצמות היהירות נוהגות כלפינו בבריונות כדי לשמור על יוקרתן. שיעור הצבעה גבוה עדיף לאומה שלנו, הן למען שמירת הביטחון, והן נוכח העוינות המתעצמת כלפי אירן בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully