וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בקנדה על עוזי ארד: "לא תופסים אדם בצערו"

טל שלו

3.3.2012 / 1:28

בביקורו בקנדה, ביטל רה"מ את דברי יועצו, שעמד בראש המועצה לביטחון לאומי והודח בחשד להדלפות. על האיום האירני אמר: "ישראל שומרת את הזכות להגנה מפני הקוראים להשמדתה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבא לקנדה במסגרת ביקור בן חמישה ימים בצפון אמריקה, התייחס אמש (שישי) לדברים שאמר עוזי ארד, יועצו לשעבר וראש המטה לביטחון לאומי שהודח מתפקידו. ארד תקף את נתניהו בחריפות בראיון שהעניק לידיעות אחרונות, ובין היתר אמר התנהלותו של ראש הממשלה היא כזו שבמסגרתה "מותר לשקר לביקורת, כיוון שנתניהו משוכנע שמבקר המדינה זומם להשמיד אותו", ואף הפנה אצבע מאשימה לתככים שהיו, לכאורה, בלשכת ראש הממשלה. בעבר דווח כי ארד הודח מתפקידו בחשד שהדליף מידע לתקשורת.

נתניהו השיב כי "לא תופסים אדם בשעת צערו. המבחן האמיתי של ממשלת ישראל, כל ממשלה, הוא קודם כל הביטחון, הכלכלה והשדה המדיני: בביטחון, ישראל חזקה וההרתעה עובדת; הכלכלה משגשגת מול מפולת במדינות רבות אחרות; ובשדה המדיני השקענו מאמצים גדולים מאוד, על מנת לשכנע מנהיגים בקהילה הבינלאומית שאירן גרעינית מהווה סכנה לשלום וביטחון בעולם כולו. אלה המבחנים האמיתיים שצריך לבחון את הממשלה בראשותי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו הקנדי סטיבן הארפר. אוטווה, מרץ 2012. רויטרס
ראש הממשלה הקנדי, סטיבן הארפר, עם נתניהו באוטווה/רויטרס

במסיבת העיתונאים שהתקיימה בבירה, אוטווה, בה נפגש עם ראש הממשלה הקנדי, סטיבן הארפר, התייחס נתניהו לתוכנית הגרעין האירנית, ואמר כי "הדרישות מאירן צריכות להיות ברורות: פירוק המתקן בקום, הפסקת העשרת האורניום והוצאת כל החומר המועשר מעל 3.5% מאירן". בפתח פגישתו עם הארפר, התייחס נתניהו לדאגה הישראלית מתוכנית הגרעין האירני, ואמר כי "ישראל, כמו כל מדינה ריבונית, שומרת לעצמה את הזכותה להגנה מפני מדינה שקוראת ופועלת להשמדתה".

?אנו חולקים אינטרסים וערכים משותפים אך יש בינינו כמה הבדלים", אמר ראש הממשלה לעמיתו הקנדי. נתניהו עמד על השוני בין הגבולות הישראליים לקנדיים, כשציין כי "בירושלים ירדו הבוקר כמה פתיתי שלג וכאן יש מטרים, ישראל היא מהקטנות במדינות העולם וקנדה היא מהגדולות בו, וכמובן - השכנה שלכם (ארצות הברית - ט"ש) טובה, יציבה וידידותית יותר משלנו". "הנושאים עליהם נדון, יהיו, בין היתר, התהפוכות במזרח התיכון וכמובן ניסיונותיה של אירן להשיג נשק גרעיני. אני יודע שאתה שותף לדעתי, ואני יכול לומר שאני חש תחושת סיפוק מיוחדת להיות כאן באוטווה ביום קר עם חברות חמה?, אמר נתניהו.

עוד בנושא
אובמה על אירן: "עד כה, הצלחנו מעבר לציפיות"
הנשיא פרס: "מוטב היה לנתניהו עם קואליציה אחרת"

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully