וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: "מוטב היה לנתניהו עם קואליציה אחרת"

טל שלו

2.3.2012 / 9:29

הנשיא, המבקר בארצות הברית, העניק ריאיון לעיתונאי צ'רלי רוז בפני קהל של מאות מבכירי הקהילה היהודי במנהטן, והתייחס גם לאירן: "לנתניהו יש סיבות טובות לא לישון בלילה"

"ראש הממשלה יודע אילו סיכונים עליו לקחת כדי להשיג שלום, אך הוא עומד בראש קואליציה והוא צריך את הסכמתה לכל דבר. הקואליציה מגבילה את נתניהו, אם הוא יוכל להרכיב קואליציה אחרת מצבו יהיה טוב יותר", כך אמר הלילה (שישי) נשיא המדינה שמעון פרס, בשיחה עם העיתונאי צ'רלי רוז בניו יורק. פרס, הצפוי להיפגש בשבוע הבא עם הנשיא אובמה ולנאום בוועידת השדולה הפרו ישראלית- אייפאק, יקיים היום מספר ראיונות לכלי התקשורת המובילים במדינה, ובתוך כך דיבר עם העיתונאי הוותיק צ'רלי רוז בתוכנית שתשודר בהמשך השבוע בארצות הברית, בפני קהל של מאות מבכירי הקהילה היהודי במנהטן.

"הנשיא אובמה הוא חבר גדול של ישראל והוא רציני בנושא האירני", אמר בריאיון הנשיא פרס. על רקע הדיווחים על מתיחות בין הממשל האמריקאי לירושלים בשאלת תקיפת הגרעין האירני, ולקראת הפגישות המכריעות שיקיים אובמה בשבוע הבא עם פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו, הדגיש פרס כי "היחסים בין ישראל וארצות הברית במצבם הטוב ביותר אי פעם, ובמיוחד בנושא הביטחון. יש לי כבוד עצום לאובמה, הוא אכן עומד בפני מצבים מורכבים מבפנים ומבחוץ אבל הוא נשיא נהדר וחבר גדול של ישראל".

בנימין נתניהו ושמעון פרס פברואר 2012–. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

כצפוי, השאלה האירנית עמדה במרכז השיחה. "לראש הממשלה יש סיבות טובות לא לישון בלילה", אמר פרס, "הוא צריך לקבל הרבה החלטות חשובות ולשקול שיקולים רבים". הוא חזר על עמדתו לפיה לא ישראל היא זו שצריכה להוביל את העמדה התקיפה כנגד אירן, אלא הקהילה הבינלאומית. "אירן היא לא רק בעיה עבור ישראל - כולנו עשויים לאבד את המזרח התיכון ואת אספקת הנפט. זו בעיה רצינית מאוד ולחבורה שמנהלת היום את אירן אין כבוד למשפט, אנושיות או היגיון. אירן היא היום מרכז השחיתות המוסרית של ימינו", אמר פרס, והוסיף כי הוא סבור ש"מנהיגי העולם מבינים זאת ולוקחים זאת ברצינות. כולנו מסכימים שעדיף להתחיל עם סנקציות פוליטיות וכלכליות, אף אחד לא רוצה להתחיל עם אש, אבל כל האנשים אומרים שכל האופציות על השולחן כי אם אירן תחשוב שמדובר רק בלחץ כלכלי היא לא תפסיק. האירנים חייבים להבין שהמצב יותר רציני מזה".

בהתייחס לפגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם אובמה, בשבוע הבא אמר פרס כי שני המנהיגים צפויים לתאם את "הצעדים הבאים מול אירן שיבהירו את העמדה הברורה. אנחנו לא משחקים פה בפוליטיקה וזו פגישה חשובה ואני בטוח שהם יגיעו להסכמות. יש לעשות את המקסימום בלחץ הפוליטי והכלכלי ולשמור את כל האופציות על השולחן. שניהם אמרו זאת בעבר".

עוד על ביקור נשיא המדינה בארצות הברית
ברביעי: פרס פתח את ביקורו בארה"ב עם נשיקה מברברה וולטרס
פרס ישיק עמוד פייסבוק בינלאומי עם מארק צוקרברג

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully