וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בני בגין: הושגה פשרה לפינוי המאחז מגרון

פנחס וולף ויהושע בריינר

1.3.2012 / 21:20

על אף ההודעה על הסכם שהושג לפינוי מגרון, לפיו יפונו המתנחלים למאחז חלופי - במאחז מכחישים כי הושגה הסכמה של כלל התושבים. שלום עכשיו: "מכה לשלטון החוק"

השר בני בגין, המנהל את המגעים לפינוי המאחז הבלתי חוקי מגרון, הודיע הערב (חמישי) כי הושג הסכם פשרה עם המתנחלים לפינוי המאחז שבג"ץ הורה לפנותו עד סוף החודש. בגין ציין כי ישנם כ-15 תיקונים "מינוריים" בהסכם שהוצג במהלך השבוע, אך עקרונות ההסכם נותרו על כנם. כמו כן, השר הוסיף כי בשבוע הבא יוגש ההסכם לאישור בג"ץ.

המאחז מגרון. AP
המבנים יועברו לידי המנהל האזרחי. מאחז מגרון בניסיון הפינוי האחרון/AP

אולם, דובר המאחז מגרון, איתי חמו, מכחיש כי הושג הסכם שכן לא כל תושבי המקום בהביעו הסכמה על המתווה המסתמן. "טרם חתמנו על טיוטה כלשהי ואנו ממתינים לתשובות מהשר בגין, שבימים האחרונים התנהג באופן אצילי ביותר", אמר חמו שציין כי אכן ישנה התקדמות במגעים אך הבהיר כי הסכם לא נחתם. "יש כיוון להבנות, אך עד שלא נראה מסמך רשמי ועד שכלל תושבי היישוב לא יאשרו אותו – לא נוכל לומר שאכן קיים הסכם", הוסיף.

הסכם הפשרה שלכאורה הוגש היום טעון את אישור בג"ץ ויוגש לאישור בית המשפט העליון בשבוע הקרוב. על פי הנוסח המסתמן, המבנים במאחז יועברו לידי המנהל האזרחי שצפוי לפנות מהמקום את מרביתם, והמתנחלים יפונו לשכונת קבע חדשה, במרחק שני קילומטרים, במקום בו נמצא כיום "יקב פסגות". עם זאת, עיקר המחלוקת הוא על כשישה קרוואנים אשר על הקרקע עליה הם יושבים קיימת מחלוקת, ועל פי הנוסח המסתמן הם עשויים להישאר במקום במידה והדיון המשפטי בעניינם יוכרע לטובת המתנחלים.

המתנחלים השיגו את עיקר מטרתם

בנוסף, ניתן לומר כי המתנחלים השיגו את עיקר מטרתם והיא השארת נוכחות ישראלית במקום המאחז הנוכחי, כאשר המבנים יועברו לידי המנהל האזרחי ולא בהכרח יפונו. יצויין עוד כי הנוסח חייב להיחתם על ידי כל 48 המשפחות המתגוררות במגרון, ובסופו של דבר לקבל את אישור בג"ץ. לוח הזמנים הצפוף מחייב כי כבר בתחילת השבוע הבא יחתמו אנשי מגרון על ההסדר, והוא יוגש בהקדם לשופטי העליון על מנת שיאשרו שלא להרוס את המאחז עד סוף החודש.

מתנועת שלום עכשיו נמסר בתגובה כי "קומבינת מגרון היא נוק-אאוט לשלטון החוק ולחזון שתי המדינות. שלום עכשיו תתנגד בבית המשפט לכל הסדר שידחה את פינוי המאחז כפי שהמתחייב מהחלטת בג"ץ. הקמת התנחלות חדשה עבור מפירי חוק וגוזלי קרקעות היא מהלך ציני המנוגד לאינטרס הישראלי".

עוד על פינוי מגרון:
בגין: "נבקש להאריך מועד פינוי מגרון עד 2015"
המו"מ מול אנשי מגרון כשל; בגין צפוי לפרוש מהתיו
לקראת פיצוץ? קשיים בהסכם הפשרה על פינוי מגרון
מסתמן הסכם לפינוי מגרון: חלק מהמבנים לא יהרסו

לפניות לכתבים:
פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.com
יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully