וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ מול אנשי מגרון כשל; בגין צפוי לפרוש מהתיווך

יהושע בריינר

27.2.2012 / 9:51

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, המגעים שניהל השר בגין מול המתנחלים ממגרון כשלו והם מסרבים להעתקת בתיהם. בגין צפוי להודיע על פרישתו מתפקיד המתווך בין הצדדים

המשא-ומתן בין המתנחלים לשר בני בגין בנוגע להעתקת המאחז מגרון כשלו. בצהריים (שני) יכנס השר בגין מסיבת עיתונאים, בה הוא צפוי לפרט את הסיבות לכשלון המגעים בין הממשלה לתושבי המאחז במאמצים להגיע לפשרה, וככל הנראה יודיע על פרישתו מתפקיד הממונה על המשא-ומתן בין הצדדים. לפי הוראת בג"ץ, המאחז יפונה ממקומו עד סוף חודש מרץ.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, המתנחלים דחו את ההצעות שהגיש בגין, ומתעקשים שהמבנים שבהם התגוררו לא יהרסו ויישארו על תלם, "על פי חוק", כלשונם, כדי שיוכלו לשוב אליהם בעתיד. בגין דרש לקיים את צו בג"ץ ולהרוס את המבנים, אחרי שהמתנחלים יעברו לגבעה הסמוכה, בה יוקם עבורם ישוב חלופי.

ההחלטה שלא להיענות להצעתו של בגין התקבלה אתמול בפגישה שקיימו אנשי מגרון עם כמה רבנים מובילים בשומרון. גורמים שהיו מעורבים בקבלת ההחלטה אמרו כי היא נעשתה בניגוד לעמדת משפטנים בכירים שייעצו למתנחלים.

המאחז מגרון. AP
תושבי המאחז דחו את כל הצעות הפשרה שהוצעו להם עד כה/AP

בג"ץ הורה לפנות את המאחז כולו עד סוף החודש הבא, אך בתיווכו של השר בגין, הסכימו המתנחלים לפנות את המאחז לטובת שכונת קבע חדשה, במרחק שני קילומטרים, במקום בו נמצא כיום "יקב פסגות". עיקר המחלוקת נסובה סביב שאלת היום שאחרי הפינוי המוסכם, כשעל פי ההסדר שגיבש בגין, המאחז היה אמור להימסר למנהל האזרחי, והמבנים היו אמורים להישאר במקום "ככל שהחוק מאפשר זאת". בעזרת סעיף זה, קיוו המתנחלים שמרבית המבנים יישארו על תילם ושבמקום היו נותרים ישיבה או מתקן צבאי.

עד 2014 לא אמורים להיות מתנחלים במגרון

בתקופה האחרונה השיג בגין הבנות מול המתנחלים במאחז, לפיהן הם יעברו מרצון למבני קבע באתר סמוך. עם זאת, בשבוע האחרון התגלעו חילוקי דעות מהותיים בין בגין ונציגי פרקליטות המדינה לנציגי המאחז, והם איימו להשיב את הגלגל לאחור.

לוואלה! חדשות נודע כי נציגי משרד המשפטים, שהיו אמורים להביא את ההסכם לאישור בג"ץ, התעקשו שבהסכם יודגש כי תושבי מגרון יתפנו מבתיהם במאחז בעוד כשנתיים וחצי, גם אם בניית בתי הקבע באתר החלופי לא יסתיימו. גורמים שהיו מעורים במשא ומתן אמרו כי בפרקליטות המדינה מתעקשים שבתום תקופה, שתוגדר מראש, המתנחלים יעברו לאתר זמני, כך שעד סוף 2014 לא יישארו המתנחלים במגרון בכל מקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully