וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג הורשעו בהחזקת עובדת זרה בתנאי עבדות

גלעד גרוסמן

29.2.2012 / 16:03

איברהים ובאסמה ג'ולאני מירושלים הורשעו שכלאו במקלחת ביתם עובדת מהפיליפינים, החביאו את דרכונה ושילמו לה שכר רעב. פרקליטם: "היא גנבה תכשיטים, היה לה קשר עם העולם"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) לראשונה בישראל בני זוג, תושבי העיר, בהחזקת עובדת זרה בתנאי עבדות. גזר דינם טרם נמסר.

כנגד בני הזוג איברהים ג'ולאני ובאסמה ג'ולאני, הוגש כתב אישום על ידי עורך הדין שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, בו נטען כי במשך קרוב לשנתיים החזיקו בביתם עובדת זרה מהפיליפינים. בהכרעת הדין נקבע עוד כי היא הובאה לישראל דרך ירדן מבלי שניתנה לה אפשרות לצאת החוצה. השניים הגבילו את יכולתה לתקשר עם הסביבה ונטלו את דרכונה. במשך תקופה זו, הרוויחה העובדת 150 דולרים בלבד לחודש, והתגוררה בחדר המקלחת, שאליו הוכנסה מיטה מתקפלת.

עורך דינם של בני הזוג, אריאל עטרי, אמר: "אנו מכבדים את פסק הדין, אך חולקים על ניתוח הממצאים". לדבריו, המתלוננת היא "עובדת זרה, שגנבה תכשיטים מהנאשמים, וברגע שהתלוננו נגדה במשטרה, היא 'נזכרה' להתלונן נגדם". עו"ד עטרי אמר כי "ההרשעה מטרידה במיוחד, נוכח העובדה שהעובדת קיבלה את השכר שעליו סוכם מולה. היו לה חברים בשכונה, והיה לה קשר טלפוני עם מי שרצתה. היא אישרה שטיילה בשכונה, ושהייתה יכולה לעזוב מתי שרצתה - אך בחרה להישאר לגור עם מעסיקיה". הוא העריך כי יוגש ערעור על הפסיקה.

עובדים זרים זוכים לא אחת להתנכלות מצד ישראלים, אך עבירת העבדות החלה להגיע רק בתקופה האחרונה לכדי הרשעה בבתי המשפט. לפני כחודשיים נעצרו שני אחים מבית שמש, בחשד שתקפו עובד זר מאריתריאה ושדדו ממנו כסף ומכשיר טלפון נייד. על פי כתב האישום, משגיח בית כנסת חשד כי העובד הזר גנב ממנו כסף, וביקש מהאחים להכות אותו. הנאשמים כפתו את העובד באזיקונים והכניסו אותו בכוח למכונית. הם איימו עליו כי אם ידווח על התקיפה, יהרגו אותו.

עוד בנושא:
עובד זר חולה סרטן כמעט וגורש מהארץ
השר מרגי: "עובד זר מרוויח יותר ממורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully