וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד זר חולה סרטן כמעט וגורש מהארץ

רמי שני

15.9.2010 / 20:46

פקחי יחידת עוז שהגיעו לביקורת בחוות בודדים בנגב כמעט גרשו מהארץ עובד בעודו מטופל בבית החולים סורוקה בשל מחלת הסרטן. בעלת החווה מנעה מהם לצאת והעובד שוחרר

האם פקחי רשות ההגירה כמעט גירשו פועל חולה סרטן חזרה למדינתו? "אנשי רשות ההגירה שהגיעו אלינו, כמעט הביאו לכך שעובד שלנו ישלח אל מותו", כך סיפרה הערב (רביעי) צ', תושבת חוות בודדים במערב הנגב לוואלה! חדשות. "אני לא מבינה איך הם יכולים להתנהג ככה. הפקחים הגיעו, אחד מהם קפץ מעל הגדר, תפס את אחד העובדים הזרים בצווארון, דרש ממנו לפתוח את השער כדי שהם יוכלו להיכנס. אחר כך, הם הבינו שיש כאן פועל שאינו עובד ואנחנו מאפשרים לו להישאר, כי הוא חולה סרטן ומטופל בבית החולים סורוקה. הם רצו לקחת אותו כדי לגרש אותו לארצו. זה פשוט בלתי נתפס", אמרה צ'.

צ' אמרה את הדברים זמן קצר אחרי שפקחי רשות ההגירה איפשרו לפועל החולה להישאר בחווה. "הפועל הזה חולה מאוד. אם הוא יחזור לארצו הוא פשוט ימות. לא ביקשנו להחליף אותו בעובד אחר ושאר העובדים שלנו עובדים כאן עם רישיונות כפי שנדרש", אמרה צ'. "הפקחים לקחו את הפועל, סירבו לבוא לראות מסמכים ורצו לצאת איתו כדי להעביר אותו חזרה לארצו".

צ' חסמה את שער החווה ולא נתנה לאנשי רשות ההגירה לצאת מהמקום. בין הפקחים לאנשי החווה, העוסקים בגידול יענים, התנהל דין ודברים ורק לאחר שהתברר לאנשי רשות ההגירה שהעובד רשאי להישאר בארץ, הם החליטו לשחרר את האיש ולהניח לו לצאת מהרכב.

"מדובר בעובדים שברחו ממעסיקיהם"

סגן מנהל מרחב דרום של יחידת עוז, יוסי חדד, דחה את טענות המשפחה. הוא אישר כי העובד נלקח לרכב, אך טען כי במקביל נעשו בדיקות ובירורים, כדי לבדוק את סוגיית מצבו הבריאותי. "המשפחה קיבלה הנחייה להוציא את העובד מישראל. היא אכן העבירה אלינו מסמכים המאשרים את דבר מחלתו ובשלב זה איפשרנו להשאירו כאן", אמר חדד לוואלה! חדשות. "הפקחים לא סירבו לראות את המסמכים ולנוכח דברי המעסיקים, נערכו בירורים. לא אפשרנו לו לצאת מהרכב, כל זמן שהנושא שלו נבדק. בדקנו את העניין מול האישורים שקיימים אצלנו ומרגע שהתברר שמדובר אכן בעובד החולה, הוא הורשה לצאת מהרכב זמן קצר מאוד אחרי שהוכנס לשם. ההתייחסות אליו תיבדק בהמשך".

לדברי חדד, האחראי גם על נושא המודיעין ביחידה, הפקחים לא עוכבו על ידי המשפחה, אלא נשארו במקום כדי לסיים את הבירור. "אם המעסיקים לא היו מאפשרים להם לצאת, היינו נוקטים כלפיהם בצעדים", הבהיר. חדד דחה גם את הדרך שבה מתוארת כניסתם אל החווה. "כשהפקחים הבינו שאנשי החווה אינם מאפשרים להם להיכנס, הם נסעו אחרי עובדים שהגיעו למקום ברכב עבודה (טומקר) ונכנסו אחריהם", הוא הסביר. "יש לרשות ההגירה סמכות להיכנס ללא צו למקומות בהם מעסיקים עובדים כדי לבצע ביקורת רלוונטית מבחינתנו". לדבריו, "במהלך הבדיקה התברר לפקחים, כי במקום נמצאים שני עובדים, המועסקים שלא כחוק. מדובר בעובדים שברחו ממעסיקיהם והצטרפו אל צוות העובדים הזרים של החווה. בכוונת רשות ההגירה לבחון נקיטת אמצעים כלפי המעסיקים, שאפשרו את הדבר. כמו כן התברר, שאחד העובדים סיים את תקופת שהותו במקום, למרות זאת הוא קיבל אישור חריג להישאר עד סוף השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • יחידת עוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully