וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרגי: "עובד זר מרוויח יותר ממורה"

פנחס וולף

7.7.2010 / 18:34

חברי הכנסת מש"ס תקפו את "הארגונים יפי הנפש" כדבריהם שדואגים לילדי הזרים, אך לא דואגים לקשישים. השר מרגי: "ילדי העובדים הזרים משמשים כחומת מגן עבור הוריהם נגד הגירוש"

השר לענייני דתות יעקב מרגי (ש"ס) אמר היום (רביעי) בדיון במליאת הכנסת במסגרת הצעה לסדר בנושא החלטת שר הפנים אלי ישי לגרש 1,000 ילדי עובדים זרים כי "ילדי העובדים הזרים משמשים כחומת מגן עבור הוריהם נגד הגירוש". בדברים חריפים כינה מרגי את ילדי הזרים כ"פצצת זמן חברתית מתקתקת". מרגי סיפר כי חמותו ביקשה עובדת זרה אך כאשר העובדת שמעה שחמותו מתגוררת במושב היא החליטה לא לעבוד אצלה. מרגי טען כי "העובדים הזרים עובדים בצפון תל אביב ומקבלים משכורת גבוהה ממורה בישראל".

לפניו דיבר ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) ואמר כי בדיון שנערך בוועדת הפנים שבראשותו, "משום מה כל הארגונים יפי הנפש דיברו על טובת ילדי העובדים הזרים ולא דיברו על טובת הקשישים הזקוקים לעובדים הזרים".

גם שר הפנים אלי ישי תקף בחודש שעבר את הארגונים הפועלים למען העובדים הזרים. לטענותו, עובדים זרים לא חוקיים משתמשים בילדיהם כמגן אנושי כדי שלא יגורשו מהארץ. "כבר לפני 15 שנה כשהייתי שר העבודה והרווחה היו יפי נפש שאמרו שתופעת העובדים הזרים לא תגדל כל כך", אמר ישי. "נאבקתי בצמצום העובדים הזרים. היום כולם גיבורים לומר 'לגרש את העובדים הזרים הלא חוקיים', אבל יש להם ילדים. ואז שואלים: 'מה אתה עושה עם הילדים?' ההורים הפכו את ילדיהם למגן אנושי. אני רוצה שעם ישראל יידע מי איכפת לו מהמדינה, ומי מנסה להתיפייף. לא ייכנסו כולם. מי שמוכר כפליט - מדינת ישראל תכיר בו כפליט. אבל אין לי שום כוונה להקל מול תופעת העובדים הזרים בכלל. מדינת ישראל היא מדינת חוק. יש סדר, אל תהפכו את הילדים למגן אנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully