וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארץ: הלב המקורי שב לפעום - המלאכותי הוסר

קובי מנדל

29.2.2012 / 2:30

לא יאומן: שנתיים לאחר שהושתל בגופו לב מלאכותי, חזר ליבו המקורי של חיים אבוחצירה לפעול. בניתוח מורכב וראשון מסוגו בישראל, הוצא לב הטיטניום ושוחזר בהצלחה הלב האנושי

נס גדול היה פה: לב מלאכותי, שהושתל בגופו של תושב הצפון, הוצא ממנו לאחר שליבו המקורי שב לפעום. הניתוח התקדימי בוצע השבוע על ידי רופאים במרכז הרפואי כרמל שבחיפה.

הסיפור המרתק החל לפני שנתיים, כשבגופו של חיים אבוחצירה, בן 28, התגלתה מחלת לב קשה וקטלנית, אשר כמעט וגרמה לליבו להפסיק מלפעום. בכדי להצילו, השתילו בגופו צוות הרופאים, בראשותם של פרופ' דן ערבות וד"ר עופר אמיר, לב מלאכותי שישמש כשלב מגשר לקראת השתלת לב אנושי. למרבה המזל, במהלך השנתיים שחלפו התאושש ליבו המקורי של אבוחצירה, והשבוע, בהליך ראשון מסוגו בישראל, הוציא הצוות הרפואי את הלב המלאכותי ושיחזר את ליבו המקורי.

הניסיון העולמי עדיין קטן

"הצילו אותי פעמיים. קיבלתי את החיים במתנה מחדש", אומר היום אבוחצירה בהתרגשות. במהלך השנתיים האחרונות נאלץ להסתובב עם תיק קטן על הגב, בו נשא את הסוללות אשר שמרו על ליבו המלאכותי מלהפסיק ולפעול. עם הזמן, התרגל אבוחצירה למצב החדש. "התיק הפך להיות חלק ממני וכבר שכחתי את קיומו", אומר היום בחיוך, "מספר שבועות לאחר השתלת הלב כבר שבתי לתפקוד מלא. חזרתי לעבוד כאיש מחשבים, והבן שלי בן ה-4 כבר למד לשחק בעדינות בבטריות ובחוטים". אולם המצב החדש לא היה חסר דאגות. "עדיין חייתי עם לב מברזל בתוכי ולא ידעתי לאן זה יתפתח", אומר אבוחצירה.

המפנה הגדול התגלה על ידי הצוות הרפואי בבית החולים לפני כשלושה חודשים. "לאורך כל השנתיים חיים היה בפיקוח צמוד והדוק שלנו, וחיכינו לרגע בו נוכל לשחרר אותו מהכבלים ומלב הטיטניום", אומר ד"ר אמיר. "בחודש נובמבר האחרון, לאחר שעשינו לו בדיקת אקו מיוחדת במאמץ, גילינו החלמה יוצאת דופן של שריר הלב והתחלנו לחשוב בזהירות על אפשרות להוצאת הלב המלאכותי".

פרופ' ערבות מספר על הלבטים של צוות הרופאים לקראת הניתוח. "הנסיון שנצבר כיום בעולם בתחום הוצאת לב מלאכותי הוא קטן מאוד ולא מספק עדיין", מעדכן פרופ' ערבות. "ההתלבטות שלנו היתה מורכבת מאוד - האם בכלל להוציא, האם להשאיר חלק מהמשאבה בפנים, או שמא לקחת הימור גדול ולהוציא את כל הלב המלאכותי החוצה. ההחלטה שעמדה בפנינו היתה קשה ביותר". למרבה השמחה, החליטו הרופאים לבצע את ההליך המורכב, ובתום ניתוח ארוך חזר ליבו המקורי של אבוחצירה למצב תקין.

עוד בנושא:
קיבל כליה דרך שוק פיראטי - ולא יזכה למימון
לראשונה ברפואה: רחם של אשה יושתל בבתה
לראשונה: 2 לבבות מלאכותיים הושתלו ביום אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully