וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: 2 לבבות מלאכותיים הושתלו ביום אחד

אריאל נוי

28.4.2010 / 12:17

מכל הלב: בבית החולים כרמל בחיפה בוצעו ביום אחד שתי השתלות לב מלאכותי, בגופם של שני חולים צעירים יחסית. "בעוד מספר שנים יחליפו הלבבות המלאכתיים את השתלת לב האדם"

שני לבבות מלאכותיים הושתלו באותו יום בשבוע שעבר בשני חולים מהצפון בבית החולים כרמל בחיפה. "עד היום לא נעשו בישראל שתי השתלות לב מלאכותי באותו יום", אמרה ד"ר חן שפירא מנהלת בית החולים כרמל. "מדובר במהלך מורכב מאוד שדורש מקצועיות, ידע וניסיון ברמה הגבוה ביותר הקיימת ברפואת הלב בישראל ובעולם". לדברי פרופסור דן ערבות, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים, "בעוד מספר שנים יחליפו הלבבות המלאכותיים את השתלת לב האדם" .

הלב המלאכותי הראשון הושתל בחיים אבוחצירא, טכנאי מחשבים בן 29 תושב נהריה, אשר לקה בדלקת חריפה בשריר הלב לפני כחודש. "הכל התחיל לפני חודש, אז הרגשתי קוצר נשימה וחולשה מאוד חזקה", סיפר חיים אבוחצירא. הבדיקות הראו כי הדלקת פגעה אנושות בשריר הלב והיוותה סכנה ממשית ומיידית לחייו. הלב המלאכותי השני הושתל בשי בן אילוז, בן 39 מטירת הכרמל, אשר עבר אוטם לב גדול וסבל מאי ספיקה. מצבו של אילוז הידרדר במהירות, והוא חיכה נואשות להשתלת לב אדם. הוא התווסף לרשימת הממתינים להשתלת לב אדם, אך המחסור בתורמים הביא את פרופסור ערבות לחשוב על הפתרון להשתיל בגופו לב מלאכותי.

את החולים קיבל ד"ר עופר אמיר, מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבית החולים כרמל ובמחוז חיפה של קופת חולים כללית, אשר הפך להיות המטופל הצמוד שלהם. "אצל חיים מדובר במקרה נדיר, בבחור מאוד צעיר. תפקוד הלב של חיים הגיע רק ל-15% מתפקודו הרגיל וכל הטיפולים התרופתיים שנתנו לא הצליחו להחזיק אותו", אמר ד"ר אמיר. בהתייחס למקרה של אילוז אמר אמיר כי "הבעיה המרכזית שלנו היום עם השתלות הלב האנושי היא היעדר לבבות אדם לתרומה. רק בישראל ממתינים כיום מעל 120 חולים במצב קשה להשתלת לב דחופה, ואין על המדף אף לב אחד להשתלה".

ד"ר ערבות ביצע את שני הניתוחים המורכבים, אחד לאחר השני כאשר כל ניתוח ארך כ-5 שעות. במהלך הניתוחים הושתלו בחולים שני לבבות מלאכותיים מטיטניום מסוג Heart Mate 2 החדשים. משקלו של כל לב מלאכותי הוא כ-300 גרם והוא מחליף את פעילות הלב של החולה, שואב ודוחף את זרם הדם לכל הגוף במהירות של 9,0000 סיבובים לדקה". "מדובר בטכנולוגיה מאוד מתקדמת שמשתפרת ומשתכללת כל הזמן", אמר פרופסור ערבות. חיים אבו חצירא ושי אילוז עברו בהצלחה את ההשתלות המורכבות, וכיום הם מחלימים במחלקת ניתוחי לב בבית החולים כרמל בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully