וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: לא דרשנו שישוחררו מחבלים תמורת גלעד

יהושע בריינר

28.2.2012 / 17:10

נעם שליט, אביו של החייל ששוחרר משבי חמאס, ציין בכנס בירושלים כי מצבו של גלעד טוב ושהוא "חוזר לעצמו". מנגד, הרב דב ליאור תקף את העסקה ואמר כי זוהי "כניעה לטרור"

נעם שליט, אביו של החייל ששוחרר משבי חמאס, גלעד שליט, התייחס היום (שלישי) ב"כנס ירושלים" של עיתון "בשבע" לעסקה לשחרור בנו ואמר לנוכחים כי "נלחמנו על חיי בננו בתור ההורים שלו וכל אחד אחר בקהל היה נלחם באותה צורה, אך חשוב להדגיש שמעולם לא דרשנו את שחרורו של מחבל אחד. אנחנו ביקשנו מהממשלה להחזיר את גלעד בכל דרך שתבחר הממשלה". לצד זאת הביע שליט האב ביקורת על ניהול המשא ומתן שהביא בסופו של דבר לעסקה. "נעשו טעויות אסטרטגיות בניהול המשא ומתן לאורך השנים", אמר, "ואנחנו ניסינו בכוחנו הדל ללחוץ על ממשלת ישראל שתפעיל מנופים".

נעם שליט התייחס גם למצבו הנוכחי של בנו, כארבעה חודשים אחרי ששוחרר מהשבי, ואמר כי "גלעד ברוך השם חוזר לעצמו". לדבריו, "גלעד בסדר, הוא עובר טיפולים רפואיים ובסך הכל אפשר לומר שהוא שרד את השבי ואת התקופה הזאת שנמשכה כל כך הרבה שנים".

באירוע השתתף גם הרב הראשי של קריית ארבע, דב ליאור, ויצא נגד העסקת לשחרור גלעד שליט. ליאור, שנחשב לאחד מהרבנים המובילים בציונות הדתית אמר כי לפי דין תורה אסור היה לקיים את העסקה. "זה לא סוד שרצונם של החוטפים הוא להשמיד את מדינת ישראל על יושביה וברור שזה רצונם", אמר והוסיף כי "כל היענות לבקשתם וכל כניעה לבקשותיהם היא כניעה לטרור וזה רק יגביר את התיאבון והסחיטה שלהם. אם הם רואים שאפשר לסחוט את המדינה על אלף מחבלים, מחר הם ידרשו עשרת אלפים או ידרשו שנשיב להם את מזרח ירושלים. לא יהיה גבול לסחטנות".

"למה לא הפציצו את עזה?"

בזמן שאמר ליאור את הדברים, נעם שליט עצמו ישב לידו. "המדינה נאלצת במקרה הזה לשחרר אנשים שנשפטו על רצחנות עם סבירות גבוהה שהם יחזרו לסורם תמורת חייל אחד חף מפשע", המשיך ליאור, "לא רק שזה יותר מכפי דמיהם כפי שקובעת ההלכה אלא שזה מסכן את הציבור. ברור שאין לנו טענה למשפחה וברור שזה לגיטימי שהם יעשו הכל על מנת להשיב את בנה, אבל מנהיגי הציבור הם שצריכים לראות את טובת הציבור כולו ובמקרה הזה טובת הציבור צריכה להכריע".

עוד אמר ליאור, "ובכלל, אני לא בטוח שעשו הכל על מנת להשיב את החייל. למה לא הפציצו את עזה? למה המשיכו לתת להם חשמל ומים? לא צריך לאפשר סיכון של הציבור". בסיום דבריו התיישב הרב ליאור בסמוך לשליט שמחא כפיים ביחד עם יתר הקהל. בכנס פורסם גם סקר שקבע כי 68 אחוזים מהציבור מאמינים כי יש לקבוע כבר מעתה מספר גבול עבור עסקאות עתידיות.

שליט דיבר אחרי ליאור ואף התייחס לדבריו בנאומו. "אני מבין את טענת הרב ליאור, אולם באותה התקופה כל הסקרים טענו הפוך. רוב הציבור טען שיש לבצע את העסקה למרות הסיכונים וזה מדבר בעד עצמו", אמר.

לפני כחודש וחצי הודיע נעם שליט כי יתמודד בבחירות הבאות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. שליט חבר במפלגה מאז 1996, ועל כן לא היה צורך שיתפקד מחדש למפלגה. "החברה הישראלית תרמה לנו בשעת צרה והתגייסה למעננו ולמען גלעד", הסביר אז את החלטתו, "היום אני שואף לתרום לחברה חזרה כפי יכולתי ולכן אני מעמיד את עצמי לבחירה".

עוד באותו נושא:
נעם שליט: החברה תרמה לנו, רוצה להשיב לה בחזרה
מפגש מרגש בפריז: גלעד שליט התארח אצל סרקוזי
"חשש גובר מחטיפה על ידי משוחררי עסקת שליט"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully