וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: החברה תרמה לנו, רוצה להשיב לה בחזרה

אביו של החייל גלעד שליט ששב מהשבי התייחס לראשונה להחלטתו להתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. "ההצטרפות שלי למרוץ העתידי בעבודה היא בהחלט לא קונטרה ליאיר לפיד", אמר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יממה לאחר הודעתו כי ירוץ ברשימת העבודה לכנסת, נעם שליט מסביר את המהלך. "החברה הישראלית תרמה לנו בשעת צרה והתגייסה למעננו ולמען גלעד", הסביר הבוקר (שלישי) שליט במסיבת עיתונאים שערך, "היום אני שואף לתרום לחברה חזרה כפי יכולתי ולכן אני מעמיד את עצמי לבחירה". לדבריו, הוא "לא ממש תופר חליפות. השאיפה היא להגיע למקום של השפעה, לשרת בבית המחוקקים הישראלי, שהוא גם מקור כוחה של הממשלה וגם של האופוזיציה, יש לזכור. במקום לנוח על זרי הדפנה של המאבק שלנו אני בוחר להיכנס לזירה המורכבת שלנו ואפילו כפוית הטובה לפעמים". אביו של החייל גלעד שליט, ששב לפני כשלושה חודשים לאחר חמש שנים בשבי חמאס, הודיע אתמול ליו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ, על כך החלטתו.

נועם שליט ושלי חיימוביץ, בבית מפלגת העבודה, אחרי ששליט הודיע על התמודדותו על כסא ברשימת העבודה, ינואר 2012. דרור עינב
"אין בהתמודדות הזו שלי להעלות או להוריד מההערכה לראש הממשלה על חלקו בשחרורו של גלעד". שליט, הבוקר/דרור עינב

שליט הבהיר שאין קשר בין החלטתו לבין הודעתו של העיתונאי יאיר לפיד יום קודם לכן על הצטרפותו לפוליטיקה. "ההצטרפות שלי למרוץ העתידי בעבודה היא בהחלט לא קונטרה ליאיר לפיד כמו שחלק מהפרשנים ניסו לומר, אלא עניין שתוכנן עוד קודם להכרזה של לפיד".

אביו של גלעד שליט השיב לביקורת שהופנתה אליו לאחר הודעתו, לפיה הוא מנצל באופן ציני את תמיכת הציבור במאבק להשבת גלעד ואמר כי "אין בהתמודדות הזו שלי להעלות או להוריד מההערכה לראש הממשלה על חלקו בשחרורו של גלעד". לדבריו, "אנחנו מעריכים ומודים לראש הממשלה נתניהו על ההחלטה האמיצה והלא פשוטה שהוא עשה להשיב את גלעד הביתה. עשינו את זה במספר רב של הזדמנויות לאחר שובו של גלעד ונזכור את החלק של ראש הממשלה גם בעתיד". יחד עם זאת ציין, כי "כמובן שתפיסות העולם של העבודה ושל ראש הממשלה הן שונות במהותן וזה ידוע".

מה דעתכם על ההצטרפות של לפיד ושליט לפוליטיקה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

"לא אערב משפחתי בקמפיין"

באשר למשנתו הפוליטית אמר שליט בקצרה כי תפיסת עולמו תואמת את התפיסה הסוציאל-דמוקרטית של מפלגת העבודה, תפיסה "חברתית-כלכלית שדוגלת בכלכלה חופשית במדינה, שלא מתנערת מאזרחיה, בעיקר אלה שעובדים ומשרתים, וגם מאזרחיה החלשים". לצד זאת הוסיף כי על פי תפיסתו ישנה חשיבות רבה ל"שלטון החוק, עצמאות בית המשפט ואי תלות בין הרשויות".

בנושא המדיני אמר שליט כי אין פתרון אחר מלבד שתי מדינות לשני עמים והוסיף כי "בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא ובין אם השכנים הפלסטינים אוהבים את זה או לא, כנראה שאין ברירה ונראה שגם ראש הממשלה הגיע למסקנה הזו". לצד זאת ציין כי הוא מאמין "שממשלת ישראל מוכנה לדבר עם חמאס, אם יקבל את התנאים המצופים ממנו הידועים בתור תנאי הקווררטט", והוסיף כי "על אחת כמה וכמה גם אני מוכן".

לצד זאת אמר כי אתגר נוסף שהוא רואה בכניסתו לפוליטיקה הוא שיפור התדמית של הכנסת, "לצערי היום התדמית היא לא מספיק גבוהה ומכובדת ונראה לי שיש גם במישור הזה דברים לעשות".

שליט התייחס גם למשפחתו ואמר שהוא לא מתכוון לערב אותם בקמפיין וכי החלטתו לא אמורה להשפיע על בני המשפחה, ובכלל זה על גלעד. לצד זאת הוסיף כי לרעייתו, אביבה, היו הסתייגויות מהחלטתו. "אני לא יכול להכחיש את זה, היו לה התנגדויות. בסופו של דבר היא הסכימה, אולי בשתיקה, אבל הסכימה". בהזדמנות זו נשאל נעם שליט על מצבו של גלעד והשיב כי "גלעד בסך הכל משתקם יפה", והוסיף, "למרות שהוא בעצם הפסיד חמש שנים מחייו בשבי הוא עדיין אדם צעיר, מסתכל קדימה וחושב על עתידו".

במהלך מסיבת העיתונאים, בירכה יו"ר המפלגה יחימוביץ' את שליט על החלטתו: "נעם חבר מפלגת העבודה מ-1996, הוא לא עשה שופינג ולא חיפש אגנ'דה כי יש לו אג'נדה, ברור לחלוטין שמדובר בבשר מבשרנו".

עוד באותו נושא:
נעם שליט הודיע כי יתמודד על מקום ברשימת העבודה
מקורבי נעם שליט: "נכנס לפוליטיקה כדי לעבוד"
ח"כ חסון תוקף את שליט - "ניצול ציני של התמיכה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully